Gå till innehåll

Startar upp ett 1100 lites revakvarium


Tedde

Rekommenderade inlägg

Jag tröttnade och limmade fast den på skivor med superlim :) Men då är bakgrunden inte i närheten så fin , Nästa kar kommer jag inte ha möjligheten att hålla på och limma om ,så den blir att måla . Mitt har suttit stenhårt ,men efter några månader släpper det lite i ett hörn och sedan vandrar det .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ett projekt som kommer följas.

Angående bakgrundsfolie, på mitt senaste kletade jag på den med matolja istället för något fancy svindyrt klister.

Det satt kvar dom 4-5 åren som det karet var igång.

Har massor med andra akvarier, så ska prova med matolja nästa gång
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sumpen som "bara" blev på 220 liter kommer säkert rymma tekniken osv, men vatten volymen känns liten. Skummaren kommer stå på en hylla i karet för att kunna hålla en så hög vattennivå som möjligt. Om detta kommer kännas för jobbigt med vatten byten osv, kommer jag ev bygga ett längre kar under det stora. Men kommer köra så här tillsvidare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ju kanon ut.. Trevlig helgnöje du har.. Hur kul som helst att dra rören o greja med allt sånt ;)
Det har varit trevligt, kommit en bra bit på väg. Med lite tur så kanske jag kan ha sten i karet redan nästa helg, om limning och testkörning av systemet funkar fint :)
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är många järn i elden just nu, Vatten bereds, alla facken i kar och sump limmas, Vattensystemet trimmas in på tisdag, 60 kg LS från gående kar kommer i troligen på Lördag, armaturerna tar form. Tot 13,5kg LS finns utplacerad i andras kar för att få biokultur. Tack! Till bla Larry för huseringen av sten och stora mängder vatten..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vinglaset är väl inga problem, cigaretterna är väl värre för omgivningen, ha ha. Miljöförstöring att blåsa röken i vattnet. Nej va roligt att läsa era inlägg om uppstart och allt, allt runt om är bara ren njutning.

Lycka till och kom med mera bilder.

//Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Karet är nu i drift, avrinningsbox, sump och fraggkar är fyllt med vatten. Skummaren gör sitt jobb med allt bös som blivigt när jag lagt i 60 kg Ls med div koraller som följde stenen. Nästa steg är att få massor med led ljus i drift och kontroll på alla värden på vattnet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...