Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat
post-5335-14468931061378_thumb.jpg Karet är igång :) småfilar på vattenkemin, letar avrinningskam, beställer nya täckglas och bygger led armaturer. 60 kg ser inte ut att vara så mkt när man lägger ut den på botten, mera sten kommer inom kort och en del räkor och fisk i nästa vecka :)
  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

Alla vattenvärdena känns nu helt ok.. ser fram emot att få lite fisk o räkor mm i karet så fort jag har täckglas och avrinningsfilter.

Postat

Ser fint ut Tedde!! Dina stenar börjar bli röda och fina hos mig, knapparna tar sig bra med, bara att hämta!

////Det är inte farten som dödar, det är smällen....

Its not the fart that kills, its the smell...////

Postat

Inte för att vara den som är sån, men har burken ens börjat att cykla än? Vad jag kan se så har burken varit igång ca en vecka.

avvakta ett tag till med fisk och bevaka nitriten och nitraten noga så undviker du onödiga dödsfall.

Postat

Den levande stenen kommer från ett akvarium som var i drift. Den extra före detta döda stenen har gått hos 2 olika saltisar och ympat in sig med deras bakteriekulturer. Det kommer ingen nitrittopp. När det gäller bakteriekulturen är detta som att flytta mellan 2 kar hemma.

Postat

ja, det borde inte var några bekymmer. Dessutom kommer 275 liter från bättre bytesvatten från två andra väl igångkörda akvarier. Borde vara som att göra ett större vattenbyte. Men vattenvärdena kommer givetvis att kollas lite extra första tiden :)

Postat

Snyggt jobbat Tedde.

Hittar bara en liten snutt nät (behöver den själv till nästa bygge), jag har gett bort rullen och glömt vem det var som fick den.

Letade överallt igår.

Postat

Det ser ut som att du har litet hög salthalt. Ca, kH och K är alla nästan 10% högre än vad jag mäter. I ytterkanten på refraktometern skall det helst träffa 34,5 promille salthalt. (Indonesien till Barriärrevet). NO3 kan ha ett högt mätvärde på grund av nitrit.

Postat

Allt fungerar fint med nya kirurger, sandvändare och framför allt ser fraggarna hur fina som helst ut! :smiley20: Jag har fortfarande ganska lite fisk, men jösses vad kul karet är just nu!

Postat

kommer lägga upp bilder på karet inom kort, när jag fått iordning sten och korall fraggar. Och detta när sista belysningsrampen är klar, den hoppas jag blir klar i helgen!?

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...