Gå till innehåll

Viken skummare hade ni valt ???


Tedb

Vilken skummare hade ni köpt  

12 användare har röstat

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Rekommenderade inlägg

Twinen tar 5000L vatten och ska man jämföra tillverkarnas löften och köpa en likvärdig då blir det en bubble king typ 450 och den kostar multum! Jag vet att de flesta inte vill ha ett redwood trä till skummare utan en liten nätt skummare under karet men en stor volym slår alltid en liten volym (uppehållstiden) sen har luftmängden och storleken på bubblorna också en inverkan

Det e därför man skall köpa en Fet skummare och inte en skummare med ett smallt stigar rör typ AC..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Nej jag skojar inte Stefan! Jag har en 5000 single och jämför jag med alla andra skummare jag har haft så spöar denna skiten ur de andra. Jag vet inget om ATI bara att den verkar vara omöjlig att få tag i.

Janne.

Twinen tar 5000L vatten och ska man jämföra tillverkarnas löften och köpa en likvärdig då blir det en bubble king typ 450 och den kostar multum! Jag vet att de flesta inte vill ha ett redwood trä till skummare utan en liten nätt skummare under karet men en stor volym slår alltid en liten volym (uppehållstiden) sen har luftmängden och storleken på bubblorna också en inverkan. Inget snack att BB är en bra skummare för det är den och kvaliteten är säkert också kanon men en ny AM single kostar 6200:- på PWSS och en BB 12700:- och pumpen på AM drar 65w och BB drar 58w så din jämförelse haltar lite grann. Min personliga uppfattning är att en stor skummare slår en liten men jag förstår att inte alla kan eller vill ha en golvskummare. AM skummare är förövrigt skit det är bara baby,single & Twin som är bra till större kar, resten av deras skummare är inget vidare.

Men hallå nu får du väl hålla dig till en sak i taget, jämförelsen var AM5000Twin kontra BK250int och där stämmer mina uppgifter.

Att en AM5000Twin skulle matcha en BK400int är ju löjligt, den suger 2.500 L/H luft, 8000 l/h vatten och har en diameter på 40 cm. Jag har för mig att AM5000Twin suger 1200 l/h luft, rätta mig om jag har fel.

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte min skummare för 2700:- beg. visserligen men kan jag få en bättre skummare för detta priset? knappast. twinen och singeln rymmer 50L vatten och är nästan 2m hög så uppehållstiden gör den effektiv även om inte den ger lika mycket luft som en BK.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nej det kan du knappast få men hitta en skummare som ger mer för pengarna än vad en bbk gör tänk allt arbete som läggs ´ner vad gäller maskin bearbetning av plast detaljerna på den är själv produktions tekniker och kan säga att eg skulle den ha kostat mycket mer i jämförelse med andra märken har själv en Deltec och jag kan säga att det är bara klippt plast och inte mycket maskin bearbetning där inte men aquacares skummare är också fina exteriört men har dock inte samma kvalitet på pumpen som en bbk men visst fungerar nog lika bra ändå..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad som är intressant är hur bra den skummar, inte om någon har snidat till detaljer för hand eller inte. detaljkvaliteten gör inte skummaren mer effektiv.

De må väl vara sant men Aqua medic e inte bra om man jämför BK och ATI. Har du sett än skummare Live????

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte min skummare för 2700:- beg. visserligen men kan jag få en bättre skummare för detta priset? knappast. twinen och singeln rymmer 50L vatten och är nästan 2m hög så uppehållstiden gör den effektiv även om inte den ger lika mycket luft som en BK.

Det var nog ett bra köp, men den suger bara 600 l/h luft och det är det som det blir bubblor av.

Nog om detta, jag tycker man skall vara saklig när man skriver något här, inte bara vinna debatten som en politiker. Det finns ju faktiskt folk som läser och tror på vad som skrivs.

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,jag har haft en Aqua Medic singel 5000 och det var ingen hit,stor o klumpig och lät som ett tröskvärk,men den skulle bli betydligt bättre med andra pumpar,tex en sådan som sitter på BK,jag tyckte den skummade dåligt, men BK och ATI är ju utvecklingen frammåt på skummarsidan,men vad är dyrt och vad är billigt i den här hobbyn?10-15000kr är ju inte så svårt att göra av med,men om man tittar på en BK så är det ingen bysmed som svängt ihop den,Mvh Stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Konstigt för det är den skummaren som jag köpte av dig och den är förvånade tyst och skummar utav bara hel....Den är stor och jag älskar den och den syns inte heller eftersom den är inbyggd och den står i sumpen med vatten som precis täcker pumpen. De som har varit hemma hos mig tycker att mitt akvarium är jäkligt tyst.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var nog ett bra köp, men den suger bara 600 l/h luft och det är det som det blir bubblor av.

Nog om detta, jag tycker man skall vara saklig när man skriver något här, inte bara vinna debatten som en politiker. Det finns ju faktiskt folk som läser och tror på vad som skrivs.

/Janne

Ja jag ljuger gott folk, Köp inte en twin eller en single för jag vet inte inget om denna skummare trots att jag äger en. Ursäkta om jag inte har varit saklig. Jag personligen avslutar denna debatt nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...