Chum Postat 11 september 2013 Dela Postat 11 september 2013 (ändrat) Så vida jag inte missat det så finns det igen lista/sammanställning med vilka nätbutiker som erbjuder koraller och ibland även fisk till försäljning, via "postorder", till Sverige. Tänkte därför att vi kunde skapa en här kanske? De jag känner till i dagsläget är följande - fyll gärna på med fler;- Deep Ocean (De Jong Marinelife)- White Corals- Extreme Corals- Mail Order Corals- World Wide Corals- Coral Biome...har hittat fler men de flesta verkar vara inom respektive land, som UK, US, etc... tex;- Live Aquaria- Coral Master- Aquatics to your Door- ReefWorks- Ocean Gems... Ändrat 11 september 2013 av Chum Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chum Postat 13 september 2013 Författare Dela Postat 13 september 2013 Får väl svara själv då =pHar hårdgranskat alla sidor nu och kommit fram till att White Corals verkar bäst av dem alla - för oss som bor i Europa/Sverige. Dels är hemsidan väldigt snygg, prydlig och lättnavigerad med utförlig info. Dessutom har de bara WYSIWYG (What You See Is What You Get), till skillnad från de flesta andra. Extreme Corals drivs av välrenommerade Fauna Marin, men får bli en andraplats ändå. Övriga i fallande led har mindre sortiment och i regel icke wysiwyg... Säg gärna emot, med motiveringar =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 14 september 2013 Dela Postat 14 september 2013 Håller helt med där. Ska man handla på nätet är det ju en förutsättning at det är "wysiwyg". Tror extreme corals har lite billigare frakt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 14 september 2013 Dela Postat 14 september 2013 Wysiwyg kan ju ibland betyda wysiwyouthinkyg - de är bl.a duktiga fotografer........ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 14 september 2013 Dela Postat 14 september 2013 Wysiwyg kan ju ibland betyda wysiwyouthinkyg - de är bl.a duktiga fotografer........Njae, de behöver inte ens vara duktiga fotografer. Med ett mediokert bildbehandlingsprogram så kan nästan vem som helst få vad som helst att se ut hur som helst, inte minst färgmässigt:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 14 september 2013 Dela Postat 14 september 2013 WC är bara bäst på marknadsföring/hype och bildbehandling. EC är lite mer sansade. Men tycker de båda spelar i en egen division vad gäller utbud. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 14 september 2013 Dela Postat 14 september 2013 Färgmässigt har jag varit väldigt nöjd dom 7 gångerna jag har beställt från whitecorals, enda som är lite av en besvikelse, är oftast storleken, men allt ska ju växa och blir större/finare, men kvaliteten har inte varit någon att gnälla på.Oftast så finns där mer än vad man hittar hos sin lokala handlare, ska jag köra upp till kungsbacka så kostar det lika mycket som frakten från wc, plus rätt så rejält billigare koraller, vilket gör att man brukar beställa rätt så många ist för att komma hem med 2-3 koraller o ev nån till som man köpte bara för att... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chum Postat 14 september 2013 Författare Dela Postat 14 september 2013 Kul med lite fart i tråden... @Leffe: haha Är det ngn som fattar hur Deep Ocean funkar? Levererar de endast i samband med bilfärd i Sverige? De skickar inte vad jag förstår? Dvs de har inget på lager, utan lagersaldo är bara en spegling av DeJongs lager vilket innebär att leverans kan dröja flera månader? Har jag fattat det rätt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mamadubba Postat 14 september 2013 Dela Postat 14 september 2013 De har vanlig webbutik med mat/pumpar/tillsatser osv (inget levande) där man kan beställa och få det skickat som vanligt. Och sen har de turer där de samlar ihop beställningar och kör ner till dejong och hämtar och levererar längs vägen.Så ja du har fattat det rätt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 10 oktober 2013 Dela Postat 10 oktober 2013 sprang på denna sida. http://www.marcs-korallen.de/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Romland Postat 10 oktober 2013 Dela Postat 10 oktober 2013 synd att det bara är inom tyskland :/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 10 oktober 2013 Dela Postat 10 oktober 2013 oj. de missa jag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 10 oktober 2013 Dela Postat 10 oktober 2013 Nu vet man vart man ska på nästa tur till tyskland blir lite mindre sprit nästa ggr Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
datilido Postat 17 oktober 2013 Dela Postat 17 oktober 2013 Är det bara jag som får frakten till 69 euro om dom ska skicka till Sverige? Låter ganska dyrt:/edit: white corals då Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 17 oktober 2013 Dela Postat 17 oktober 2013 Är det bara jag som får frakten till 69 euro om dom ska skicka till Sverige? Låter ganska dyrt:/edit: white corals dåNä, det gäller alla i sverige=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
datilido Postat 17 oktober 2013 Dela Postat 17 oktober 2013 Ajdå då blev det ju lite dyrare än jag hoppats på Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.