Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Har haft knappar i ca 7 månader och dom bara växer och växer men har köpt större kar för 2 veckor sen med endel ny sten.

nu har det börjat försvinna knappar från stenen ? Dör det eller finns det något som äter det ? :-( har två sorter lägger upp bilder :-)

Postat

Jag fick in en liten nakensnäcka i mitt rsm 130 som höll på att ta död på alla mina knappar. Kolla i min tråd så du vet vad du letar efter. 5-10 mm långa ljust grönvita med mycke tentakler på ryggen. äter upp "armarna" på knapparna. lägger ägg i ringar på stammarna. Kolla med ficklampa när det är mörkt i karet, dom är svåra att se. Jag sög säkert upp 100 st ur mitt kar innan dom försvann

Postat

Tack för alla svar :-) är som sagt lite orolig är ju så fina knappar. Har försökt kolla efter odjur men kan inte hitta något :-( känns som att knappar är rätt lätta att ha och göra med annars så tror ju att det är nått djur som bråkar med dom :-( bara söka vidare

Postat

Har haft koll i karet varje dag som natt nu för att se om jag ser något annorlunda. idag visade en krabba sig en liten sak med ljusa med och kroppen var svart. kan vara en möjlig orsak ?? är ca 5-10 mm i storlek.

Postat

Det som du har på bilden kan jag nästan garantera är en typ utav nakensnäcka. Har själv haft sådana som fortplantade sig som möss och rent ut sagt åt upp en hel zoanthus koloni.. Inga roliga krabater att ha och göra med.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...