akutmottagning Postat 26 september 2013 Postat 26 september 2013 Lite värden först.no3 omätbart red sea propo4 0.02 hanna 736mg 1380 red sea proca 420 red sea prokh 7 red sea prosalinitet 1.025kalium 410.ljus.520w ledKanapparna slår inte ut i huvudkaret men till vis mån i fraggkaret.3 ideerfilfisken har aldrig sett den vara på knapparna.ljuseteller dom låga värdena.vad har ni för idee om problemet Citera
wrang Postat 26 september 2013 Postat 26 september 2013 Funkar kanon med mina zoes och kör zeovit metoden!Led är boven /Christian"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk" Citera
akutmottagning Postat 26 september 2013 Författare Postat 26 september 2013 Kan du formulera. Vad i led är det som gör detta?Ska programera om idag och köra mindre blått på förmiddagen Citera
alexochingencarina Postat 26 september 2013 Postat 26 september 2013 jag skulle sparka filfisken. hade sama problem när jag hade en filfisk Citera
LN21 Postat 26 september 2013 Postat 26 september 2013 Jepp sätter även jag fem öre på filfisken. Min äter definitivit knappar. Inte alla sorter dock,, har fem sorter den inte ens tittar åt men å andra sidan har ja 7-9 sorter ja fått rädda bort från huvudkaret. Citera
akutmottagning Postat 26 september 2013 Författare Postat 26 september 2013 Okej då åker den tyvär rolig krabat Citera
alexochingencarina Postat 27 september 2013 Postat 27 september 2013 Jag har också sett att vissa små sjöstjärnor dyp "asterina" äter dem så håll utkik. Citera
akutmottagning Postat 27 september 2013 Författare Postat 27 september 2013 Dom ser ut att bara vara ihopdragna dom försvinner ej Citera
Laggeman Postat 27 september 2013 Postat 27 september 2013 Knappar har funkat felfritt hos mig, både med LED och filfisk. Men det är ju så med fiskar, visa kan äta och andra inte, så ifall de slår ut i fraggtanken kan det ju bero på fisken. Citera
Namnbrist Postat 27 september 2013 Postat 27 september 2013 Mina watermelon drog ihop sej när jag hade förmycket blått....tonade ned det blåa och då ploppa dom fram igen.Tyvärr borta nu, vet ej varför dom försvann heller. Citera
Anlu Postat 27 september 2013 Postat 27 september 2013 Intressant, jag får inte mina knappar att trivs i karet. Visserligen har jag legat på 0 i fosfatet mätt med Hanna'n men det skall/är åtgärdat nu. Mina knappar vill liksom inte komma igång riktigt.Ni menar altså att det kan vara för mycket blått ljus? Är det allmänt känt? Annars vill man ju ha ganska mycket blått och mindre gult/rött/grönt/vitt så det går ju liksom lite emot varandra.Finns det någon intresssant läsning i ämnet knappar och ljus?Spendrups, när du säger för mycket vad är det och hur sjusterade du?Sorry att jag kapade tråden lite och avvek från ämnet som ju var knappar och Zeovit. Citera
LN21 Postat 27 september 2013 Postat 27 september 2013 Mina Watermelon åt filfisken upp 9/10 av och resten som nu går i den fiskfria delen tynar bort.Det är en himla vacker knapp men verkar vara väldigt knepig.Har även en blå knapp som tynar bort hur ja än försöker. Citera
alexochingencarina Postat 27 september 2013 Postat 27 september 2013 Konstigt. Mina vattenmelon växer på bra under led med mycket blått och noll i fosfat. Alla mina zoanthus växer på bra. Min erfarenhet är att dom gillar mycket ljus. Har skälv 130 watt led på ca 100 liter. Citera
Namnbrist Postat 27 september 2013 Postat 27 september 2013 Jag kan dimma ner blå respektive vit med pottarna till mitt hemmabygge.....Kunde inte köra fullskaft på blå slingan, utan fick skruva ned rätt mycket innan dom öppna sej igen.Näringsfattigt system så kan varit det som tog dem till slut.Verkar dock som knappar kan blomstra ena stunden, för att sedan bara tyna bort utan någon påtaglig orsak. Citera
wrang Postat 27 september 2013 Postat 27 september 2013 Kan du formulera. Vad i led är det som gör detta?Ska programera om idag och köra mindre blått på förmiddagenInge ont om led tänkte mer att det var så mycket mer riktat ljus än än vad du hade innan./Christian"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk" Citera
akutmottagning Postat 28 september 2013 Författare Postat 28 september 2013 Inge ont om led tänkte mer att det var så mycket mer riktat ljus än än vad du hade innan./Christian"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk"ja kan vara så med helt klart. räddat knapparna till fraggtanken där trivs dom bra. Tror att filfisken äter ytteringen på knapparna tar 3-4 dar för dom att bli normala i fragg tanken.blir till att fiska kan bli intressant. Citera
Moose Postat 28 september 2013 Postat 28 september 2013 ser samma tendens i mitt kar, har även sett filfisken gå på mina euphyllior. Nu måste jag bara fånga han, sen får han flytta ner i sumpen Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.