jorgas Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 Jag har ljudproblem med min Durso. Jag har följt instruktionerna på Dusos hemsida och får ett jämt flöde men det gurglar utav bara fasen i lufthålet, dessutom så viner det också av luftsuget. Den är betydligt mycket ljudligare än jag någonsin kunnat föreställa mig. Nån som kör med Durso som har några tips på vad jag gjort fel? Citera
Niclas Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 Borra upp hålet lite och fasa av kanterna så kan det bli bättre. Citera
xedar Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 exakt samma som jag hade med min, tyvär så fimpa jag det hela men det går säkert att lösa med en ljuddämpare typ sån som sitter på TF1000 skummarna?eller kanske så enkelt som nicklas säger.. Citera
stigigemla Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 Jag har satt på en luftslang som går ända upp till taket och det är tyst.Om du sätter på en slang så tänk bara på att den måste gå uppåt annars kan det bli vatten på golvet vid strömavbrott. Citera
jorgas Postat 17 augusti 2005 Författare Postat 17 augusti 2005 Hur stora hål har ni i era standpipes? Jag blev tvungen att göra det 6 mm för att hålla stabil nivå i överrinningskammaren. Tipset med slangen var bra, det minskade ljudvolymen en del. Men jag tycker fortfarande inte det är tillräckligt tyst. Vad man har läst så ska det ju bli väldigt tyst med den här lösningen. Men det kanske är jag som är känslig..... Citera
Guest NoName Postat 17 augusti 2005 Postat 17 augusti 2005 Hur stora hål har ni i era standpipes? Jag blev tvungen att göra det 6 mm för att hålla stabil nivå i överrinningskammaren. Tipset med slangen var bra, det minskade ljudvolymen en del. Men jag tycker fortfarande inte det är tillräckligt tyst. Vad man har läst så ska det ju bli väldigt tyst med den här lösningen. Men det kanske är jag som är känslig.....EH..... Ja! Det låter ju nästan ingenting hehe Med en ljuddämpare på luftslangen blir det säkert 99,9% tyst. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.