Gå till innehåll

Hjälp med durso standpipe


jorgas

Rekommenderade inlägg

Jag har ljudproblem med min Durso. Jag har följt instruktionerna på Dusos hemsida och får ett jämt flöde men det gurglar utav bara fasen i lufthålet, dessutom så viner det också av luftsuget. Den är betydligt mycket ljudligare än jag någonsin kunnat föreställa mig. Nån som kör med Durso som har några tips på vad jag gjort fel?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur stora hål har ni i era standpipes? Jag blev tvungen att göra det 6 mm för att hålla stabil nivå i överrinningskammaren. Tipset med slangen var bra, det minskade ljudvolymen en del. Men jag tycker fortfarande inte det är tillräckligt tyst. Vad man har läst så ska det ju bli väldigt tyst med den här lösningen. Men det kanske är jag som är känslig.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur stora hål har ni i era standpipes? Jag blev tvungen att göra det 6 mm för att hålla stabil nivå i överrinningskammaren. Tipset med slangen var bra, det minskade ljudvolymen en del. Men jag tycker fortfarande inte det är tillräckligt tyst. Vad man har läst så ska det ju bli väldigt tyst med den här lösningen. Men det kanske är jag som är känslig.....

EH..... Ja! :P

Det låter ju nästan ingenting hehe Med en ljuddämpare på luftslangen blir det säkert 99,9% tyst.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...