Gå till innehåll

Dyra koraller?


osby0479

Rekommenderade inlägg

Sitter och funderar på hur lång resa det skulle bli i mutor för en sådan :)

Så i slutändan så skulle den nog kosta runt 50000:-

Haha, ibland kan det bli jobbigt att förklara vissa saker, man berätta aldrig vad det har kostat, men här hemma har hon iaf lärt sig att destå mer färg destå dyrare korall.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror det finns ett flertal här på guiden som Skulle kunna.. Frågan är tillfället och efterfrågan av ett "guldägg" som man kanske sökt länge efter.. Man blir ju lite avtrubbad på priset efter ett tag i denna hobby..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror det finns ett flertal här på guiden som Skulle kunna.. Frågan är tillfället och efterfrågan av ett "guldägg" som man kanske sökt länge efter.. Man blir ju lite avtrubbad på priset efter ett tag i denna hobby..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Ligger en viss sanning i det du säger, men så tänker man, den hade varit fin i akvariet, men så kommer dagen då man "kanske" lägger ner, frågan är då vad folk är villiga att betala?

Men en sådan pjäs är tjusig!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag ser det så tyckte man en vanlig gul kirurg för 500ing var svindyrt i början.. Sen kom dagen då man hade en xanturum.. Som var tre gulingar prismässigt .. O nästa är... För mig är det en achilles.. Men när..

Dock måste man ju verkligen "fastna" för fisken/korallen för att helt enkelt ha stålarna redo den dagen man får chansen på "den där" man letat efter i kanske flera år..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade nyligen möjlighet att köpa en Centropyge boylei för en bra bit över 100 000kr så de där korallerna är ju billiga.

Finns alltid en del som är beredda att betala vad som helst, för dem blir en vara bara mer intressant om priset är sjukt högt...

Kanondeal, ted skulle ju ha 250.000:- st för de 3 han hade tillgång till här för 2 veckor sen! Då ingick iofs frakt till dörren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

7 x 250 000 kr.....

Helt plötsligt känns det ganska snorbilligt med fiskar som min favvo Moorish Idol... :ler:

Seriöst dock, Helt sanslöst att det finns folk som har fiskar i sådan prisklass. Skulle aldrig betala mer än tex vad en Xanthurum kostar. Där går min gräns - definitivt. Samma för koraller. Kan dessa videos vara privatpersoner? Måste väl ändå vara offentliga kar, eller? :-o

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite ot ursäkta. Men den fisken är väll inte möjlig i längden ivåra normala kar den är väll väldigt ljupgående och kallare vatten?

Waikiki håller sitt exemplar i 21 grader Celsius. Finns en bra film jag inte hittar nu från waikiki akvarium om deras peppermint.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...