Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat
Det ser ut som att det funkar fint iaf. Står det inget på förpackningarna om rekommenderat flöde?

Volym: upp till 1,2 L

Rekommenderat vattenflöde: 500 l/h

rörets diameter: 90 mm

180 x 140 x 500 mm

Du kommer att behöva en pump (ca 500 l/h) för att cirkulera vatten genom filtret

...är den info jag sett. Stryper jag min pump så blir det stillastående i reaktorn. Triton rekommenderade just en maxi jet 1000 som jag har.

Med vänlig hälsning, Björn

Postat

Jag skulle nog undvika att mala sönder kolet, då frisläpps det i karet + allt det bundit.

Kol och järnbaserad remover skall ligga stilla i reaktorer, aluminiumvarianten lär få vissa fördelar om den rör sig men den fungerar även om den ligger stilla.

//NiXoN

Postat
Jag skulle nog undvika att mala sönder kolet, då frisläpps det i karet + allt det bundit.

Kol och järnbaserad remover skall ligga stilla i reaktorer, aluminiumvarianten lär få vissa fördelar om den rör sig men den fungerar även om den ligger stilla.

//NiXoN

Det var en bra tanke! Stryper tills kolen ligger stilla så länge :) Tack!

Postat
Tror FM rekomenderar HÖGST 200l/h för deras ultra carb L i alla fall. Så tror mycket på det nixon säger.

...mm kanske smartare och ha kolen i strumpa så man kan effektivisera ultra phosen?!

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...