Gå till innehåll

Vad är detta för stenkorall?? hjälp


gordan_

Rekommenderade inlägg

Hej igår inhandla jag mig denna skönhet och informationen jag fick är att det är en lila/blå gren montipora med vita toppar, men denna korall har inga polyper utan den har sprickor :P, vad är detta för korall?? :)

mvh Gordan

post-7718-14468931190849_thumb.jpg

post-7718-14468931191037_thumb.jpg

bilderna är kassa men tacksam för all hjälp :)

post-7718-1446893119063_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den behöver väldig stabila vattenvärde, dessutom inte mycket gift från andra koraller för att bli störd. Med andra ord behöver den ett väldigt rent vatten.

Jag hade en en liten en, den stod absolut still ända tills jag lyckades reta upp några Acros. Då dog den på en vecka:)

Fick aldrig kläm på vilket ljus den gillade heller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ska göra mitt bästa för att hålla denna korall vid liv, En uppföljning längre fram kommer, jag köpte på amazon här i karlstad han har fått in en hel del lps och så denna korall som han förklara att det är en montipora sluta med att självklart så köpte man korallen + en jätte fin solkorall som öppnat fint, den har jag börjat mata direkt,

wish me gl :)

ska sätta mig med ficklampa nu och försöka se om den släppt ut några "polyper/maskar" ur kanalerna

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

på amazon :)

Jovisst jag/vi förstod det hehe...jag har handlat av amazon då och då genom åren..från sött till salt,,sist jag var där handlade jag sten...men fick uppsvullen hals på köpet...antagligen fick jag inbillningssjuka när jag såg vissa knappar i karen...det som är irriterande är pris uppgifter...alltså märkningen..men det ska gudarna veta att han inte är ensam om i handlar sverige

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

uppdatering : i mörker så har den fyllt ut sprickorna med något och ser ut som början på att släppa ut som "små maskar/bubblor genomskinliga" den börjar se klibbig ut ska försöka ta ett kort, bränns denna korall om den har "polyper" ute Distichopora ??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...