Gå till innehåll

Anne-Lii´s Nano


Tweeny

Rekommenderade inlägg

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

idag har karantänen varit igång i en vecka med de båda clownerna. om jag inte ens kan hålla dom vid liv i ett ca 70 L kar. Hur ska jag kunna hålla ca 20 fiskar vid liv i ett 750L kar? känns ibland som att det stora borde säljas

Ändrat av Tweeny
ölen stavade fel
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag upplever stora kar som mycket mer enkla att hålla igång. Man får inte så kraftiga svängningar osv i värdena. Jag startade mitt 720 som första kar och har väl haft ett riktigt bra flyt kanske. Men inte haft några större problem. Tror att du får det mycket lättare med ditt 750 ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

sådär ja, 7 dagar tog det att ha ihjäl första fisken. clownen som inte ville äta hittade jag idag död. den var nog svag och orkade inte stå emot strömmen från streamern. den hade fastnat vid "insuget" lixom.

tog upp den och den ser typ levande ut. klara färger fina klara ögon inga konstiga fläckar eller nånting.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nä det är juh ingen LS i karet så det finns väl inte så mycket bakterier i.

när börjar det komma kalkalger o sånt?? har inte hänt nånting i mitt karantänkar eller i nanot heller för den delen...o det har varit i gång 7 dagar nu

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

nu har det hänt lite...

Mitt stora system på ca 1300L är sålt. Hämtades i förrgår. Så nu är det bara lilla nanot kvar på 80L.

Har en ocellaris i nanot. Den har bott där ca 1 månad nu kanske.

Fick lite olika fraggar i förrgår av han som köpte det stora karet.

Vet inte vad alla är för något. Vet att det är lite xenia iallafall. Några små ormsjöstjärnor med.

Har ingen sump till detta kar. Har bara haft det tillfälligt.

Men nu när jag sålde det stora kanske jag blir fast med detta ett tag.

Då kanske man ska fixa till det lite snyggare. Har massa sladdar överallt och allt ligger hullerombuller.

Hade en eremitkräfta i som dog. men sen var den vid liv, sen dog den sen var den i liv igen...

så jag misstänker att LSen i karet producerar nya eremiter helatiden. =)

Vi letar efter ett kar som inte är fullt så stort som det förra (750L) men större än detta.

Vill ha minst 300L då jag vill ha en leucosternon nångång i framtiden. ETT MÅSTE!

Min fästman är väldigt inne på att köpa ett hörnkar då det inte tar lika mycket plats.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag såg nästan alla koraller hängiga ut. Så det blev vattenbyte 10 %. Sen fixade jag igång min lilla nanoskummare också. Har ingen sump, så all teknik är i akvariet.

Mitt nano på 80 L var ju bara tänkt som nått tillfälligt tills stora karet kom igång. men nu är stora karet sålt.

Så nu måste jag väl fixa nanot.

Är ju knökfullt med sten. inte särskillt mycket plats för fisk att simma tex.

Blev en del vattentester med ikväll....och kanske ett glas vin eller två =)

post-5067-14468932283436_thumb.jpg

post-5067-14468932282473_thumb.jpg

post-5067-1446893228271_thumb.jpg

post-5067-1446893228296_thumb.jpg

post-5067-14468932283179_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...