Gå till innehåll

Belysning till juwel panorama 170L


MagnusJ

Rekommenderade inlägg

Jag funderar på att konvertera mitt gamla ciklidakvarium till mitt första saltvattensakvarium.

Originalrampen till akvariet kändes i klenaste laget tom för sötvatten och jag inser att en uppgradering är ett måste för saltvatten.

Min smärtgräns för belysning är ca 2500kr. Jag har helt tummen i handen när det gäller att pilla med DIY så en färdig ramp eller liknande är ett måste.

Jag har hittat http://www.fish-street.com/haqos_power_cree_40w_led_lighting?category_id=118

Hur skulle två sådana här stå sig? Nån som har provat denna?

Tips mottages väldigt gärna!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Någorlunda fin ramp, när den hänger. Men det är otroligt ont om vettiga siffror om den. Låter suspekt och med taskig blandning av dioder.

Jag skulle nog rekommendera 2-3 sådana här istället: http://www.ebay.com/itm/85-265V-18W-Actinic-Blue-LED-E27-Spot-Light-/271062506753?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f1c959d01

Om du kan nöja dig med en enklare lösning, du får ingen form av styrning med de är nackdelen men i övrigt är de enkla att installera och ger bra ljus.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett mycket trevligt val av kar.. ;) hoppas att du inte växer ur det för fort..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Japp det är grymt snyggt! Mm förstår man läser runt här att det nästan är oundvikligt! ;-)

Mvh

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp det är grymt snyggt! Mm förstår man läser runt här att det nästan är oundvikligt! ;-)

Mvh

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4

Fokusera på väldigt små men naggande goda koraller , ta inget som växer i raketfart..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...