oualid Postat 24 oktober 2013 Postat 24 oktober 2013 Hej.Nu har jag fått följande på mitt kar (Kolla på bilden).Det är en hinna som växer på gruset och stenar.Är tvungen att tvätta bort den varje dag.Jag har bytt från 180L till 350L kar för en månad sedan.Kan det bero på att balansen inte är uppnått i karet än?Eller vad tror ni?/Oualid Citera
suezen Postat 24 oktober 2013 Postat 24 oktober 2013 Det ser ut som cyano. Kolla dina fosfat och nitratvärden samt se till att du har tillräcklig cirkulation. Sug bort så mycket du kan varje dag. Citera
oualid Postat 25 oktober 2013 Författare Postat 25 oktober 2013 Nu har jag kollat både fostat och nitratväden och de ser bra ut!Dessutom är det bra med vattencirkulation.Förstår inte vad som kan orsaka uppkomsten av den bruna algen. Citera
stigigemla Postat 25 oktober 2013 Postat 25 oktober 2013 För mig ser det ut som kiselalger. Har du använt kranvatten till det nya karet? Citera
oualid Postat 25 oktober 2013 Författare Postat 25 oktober 2013 För mig ser det ut som kiselalger. Har du använt kranvatten till det nya karet?Nej. Jag använder osmos. Citera
Manks Postat 25 oktober 2013 Postat 25 oktober 2013 Osmosen börjar bli gammal/du behöver nytt silikatfilter? Citera
suezen Postat 25 oktober 2013 Postat 25 oktober 2013 Jag var säker på att det var cyano, men jag kan nog lugnt utgå från att du Stig har rätt Om det nu är kiselalger så kan det absolut bero på att du ännu inte uppnåt balans i karet.Du skriver att både fosfat och nitrat ser bra ut, men vad hade du för värden? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.