Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Går och funderar på köpa ledarmatur till mitt juwel Lido 200 för det blir varmt med 6 st lysrör i karet nu tycker jag. Har kollat på maxspect razor 120-160 w men är rädd att 160 w blir för lång när karet är 70cm och blir 120w för klent ? Tacksam för tips har nu 160w i lysrör

Postat
Går och funderar på köpa ledarmatur till mitt juwel Lido 200 för det blir varmt med 6 st lysrör i karet nu tycker jag. Har kollat på maxspect razor 120-160 w men är rädd att 160 w blir för lång när karet är 70cm och blir 120w för klent ? Tacksam för tips har nu 160w i lysrör

Kollat på ecotech radion?

/Micke

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Postat
Jag kör en radion på mitt lido 200, men du skulle nog kunna köra en 120w razzor utan problem!!

du tror inte det blir för klent med 120w ? Vet dock inte hur man räknar med led ?

Postat

Hej på Saltisar

Jag kör 120w razzor utan problem på min burk som är 45 cm hög och det är på gränsen

för bra alltså bra ljus.Men 160W skulle nog bli alldeles utmärkt.

En bra belysningsramp för pengarna har haft den i 1 år ca funkar välldigt bra.

MVH-Conjor

Ha det gött snåla inte

:smiley20:

Postat

Mitt kar som är 57x57x57 med vattehöjd ca 54cm kör med 120W Razor 16kK och jag har många koraller på botten som stortrivs och då är rampen ca 15cm ovanför ytan också, så jag tror nog att du kommer klara dig fint med en Razor över ditt Lido.

• 2 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...