Pasaputte Postat 30 oktober 2013 Postat 30 oktober 2013 Hej , Har startat ett nytt kar (andra veckan) , jag kör Zeoback och Zeaostart.KH var låg, så tillsat jag Grotech KH.sen dess började en vit film bildas på glaset och den är inte lätt att ta bort, fick skrapa med blad.Vatnet är ren och bra värde.Har googlat mycket och hittar ingengting om det, har bara hittat denna tråden men inget svarhttp://forums.saltwaterfish.com/t/390573/white-film-on-my-new-tankär det nån som vet vad det är , kommer jag ej att ha fiskar tills jag vet vad det är.Här är två bilder Citera
Pasaputte Postat 31 oktober 2013 Författare Postat 31 oktober 2013 KH :12CA : 420MG: 1300Salt : 1,024Salinity: 34Phosphate : 0Amonia : 0,2Hoppas detta hjälper , KH jag vet den är väldigt högt Citera
stigigemla Postat 31 oktober 2013 Postat 31 oktober 2013 Om man har höga värden på Ca och kH jämfört med Mg kan man få utfällning av kalksten speciellt vid högt pH. Det är säkert det som hänt hos dig.kH bör ligga vid 7 om du skall köra Zeo. Annars kan man ha lite högre. Citera
Pasaputte Postat 31 oktober 2013 Författare Postat 31 oktober 2013 Tack så lösning är att sänka min KH och skrapa bort den vita hinnan från glasset?ska jag ta några andra åtgärdet?MVHPatrick Citera
suezen Postat 31 oktober 2013 Postat 31 oktober 2013 Du kan även höja magnesium något så du har lite marginal i förhållande till nivån av CA. Jag brukar eftersträva 420 i Ca, 1350 Mg och 9 i Kh. Citera
Pasaputte Postat 1 november 2013 Författare Postat 1 november 2013 Tackar , jag höjde MG lite. och skrapat det mesta.jag väntar tills imorgon sen ska jag posta resultatet , Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.