bjomat Postat 8 november 2013 Författare Postat 8 november 2013 Jo den är extremt tyst - det som låter i sumpen är returpumpen och plasket/sörplandet från avrinningen (lång transport ca 5m)Med vänlig hälsning, Björn Citera
bjomat Postat 10 november 2013 Författare Postat 10 november 2013 No3 nollat och po4 0,058Bör jag vidta några åtgärder??Salifert använt för no3 och Hanna phosphorus för po4Med vänlig hälsning, Björn Citera
Mats_öland Postat 11 november 2013 Postat 11 november 2013 Björn vad har du för vatten djup till din bk 200 ? Blir en sådan när reparerat ekonomin efter mitt led köp förra väckan ! Citera
bjomat Postat 11 november 2013 Författare Postat 11 november 2013 23cmMed vänlig hälsning, Björn Citera
bjomat Postat 12 november 2013 Författare Postat 12 november 2013 Ny firre centropyge multicolor nu inkoppad och verkar väldigt nyfiken av sig. Aldrig sett fisken i butik tidigare men fastnade för den direkt. Snabbt köp Bilder kommer vilken dag som helst Med vänlig hälsning, Björn Citera
bjomat Postat 12 november 2013 Författare Postat 12 november 2013 Jepp - blev en oväntad sväng med min vän Zapf här på guiden. Bra dag!Med vänlig hälsning, Björn Citera
bjomat Postat 17 december 2013 Författare Postat 17 december 2013 Helnöjd med dagens inköp - Euphyllia sp. guldfärgad. Någon som vet fullständigt namn får gärna hojta till /Björne Citera
ormet Postat 17 december 2013 Postat 17 december 2013 Hehe spanade på dem på leasing i fredas, supersnygga. Euphyllia ancora såvitt jag vet. Citera
bjomat Postat 17 december 2013 Författare Postat 17 december 2013 Hehe spanade på dem på leasing i fredas, supersnygga. Euphyllia ancora såvitt jag vet.Jepp - leasing är de ifrån. Du kanske såg "sålda" skyltarna?! Isåfall hade jag redan varit där. Ancora är jag också rätt säker på men tänkt om guldvarianten hade något ytterligare namn. Ser den nu för första gången i mitt blåljus och det är stor skillnad till det bättre /Björne Citera
petnym Postat 18 december 2013 Postat 18 december 2013 Jösses vilken skummare - visste att den skulle vara bra men det här var långt över förväntan! Skummat nu i ca 20h och här är resultatet:Med vänlig hälsning, BjörnJa, "polkagris-skummarna" presterar...(!) Citera
Zapf Postat 22 december 2013 Postat 22 december 2013 För er som längtar efter bilder på denna burk så kan jag säga att ni inte kommer bli besvikna. Väldigt fint är ett understatement! Grattis Björn och bra jobbat! Citera
bjomat Postat 23 december 2013 Författare Postat 23 december 2013 För er som längtar efter bilder på denna burk så kan jag säga att ni inte kommer bli besvikna. Väldigt fint är ett understatement! Grattis Björn och bra jobbat!TackTack Pelle men nu ska vi inte överdriva /Björne Citera
bjomat Postat 31 december 2013 Författare Postat 31 december 2013 En snigel som verkar vill få till det innan året är slut...hållt på en kvart nu. http://youtu.be/rqyPqzIJD30Gott slut och gott nytt alla härliga saltisar - själva kör vi en omgång vinterkräk... /Björn Citera
bjomat Postat 11 januari 2014 Författare Postat 11 januari 2014 Okej Tommy...Fångades nyligen - har stökat en hel del med mina sps. Kom förbi någon gång när du har lust /Björn Citera
bjomat Postat 18 januari 2014 Författare Postat 18 januari 2014 Liten uppdatering av inventarierna:Akvarium 1100x750x700 Low Iron 15mm RimlessSump 1200x650x400 med 3 fack och bubbelfällaAkvariebänk - vitlackad byggd i mdf av möbelsnickare39kg levande sten (29kg ny och 10kg gammal)25kg Revpelare byggda av revkeramik 6kg levande sandFiskar:1st paracanthurus hepatus1st zebrasoma flavescens1st centropyge loricula 1st zebrasoma xanthurum1st centropyge multicolor2st nemateleotris magnifica5st nemanthias carberryiEvertebrater:2st Lysmata amboinensis2st Lysmata debelius20st Eremitkrabba (Clibanarius sp.)20st Eremitkrabba (Calcinus laevimanus)1st Eremitkrabba (Paguristes cadenati)10st Sandsnigel (Cerithium caeruleum)20st Snigel (Lunella coronata) Stora1st Sjöborre (Mespilla globulus) ”Tux"1st Sjöborre (Echinometra lucunter)Svart 1st Sjöstjärna (Nardoa sp.) Brun1st Sjöstjärna (Archaster angulatus)1st Sjöborre (Lytechinus variegatus) Turkos10 st Snigel (nerita polita)Musslor:Tridacna crocea Blåturkos 10cmSPS:pavona cactusseriatopora caliendrumseriatopora hysterixacropora loisetteaeacropora hoeksemaiacropora formosaacropora enzmannacropora multiacutaacropora speciosaacropora valida montipora digitata 01montipora digitata 02montipora capricornismontipora hoffmeisterimontipora foliosa/hodgsonimontipora effusastylopora milka stylopora pistillataacropora ormetacropora ormetmmLPS:2st scolymia australis1st euphyllia paraancora1st plerogyra sinuosa2st acanthastrea lordhowensis1st tubastrea1st calaustrea1st turbinaria peltata1st herpolitha limax1st cyphastrea platonium vibes1st cyphastrea sp.1st favia sp.1st euphyllia ancora gold1st echinopora sp.mmMjukisar:Diverse riccordeorDiverse zoanthusPachyclavularia sp.Teknik:Ledarmaturer Ecotech Radion xr30w pro x2Streamer Tunze 6095 x2 styrs med ghl profiluxStreamer Tunze 6055 x2 styrs med ghl profiluxSkummare Bubbleking supermarine 200Fluidiserande filter Deltec FR509+sicce 2.0 med biopellets 3,5dl - avstängd Fluidiserande filter Deltec FR509+maxijet 1000 med FM Ultra Phos 4dl + FM Utra Carb L 3dl i strumpa Returpump laguna 6000/Jabeo DC12000Doppvärmare eheim jäger 300WDoppvärmare visiterm 300WProfilux 3.1A med doserpump 4-kanaler, ph&temp givare, lankortProfilux TouchGHL powerbar 6d-pabTunze osmolatorTunze osmos controllerSander Ozon 100mgFoderautomat eheimUV 18w Ultralife 6X/Björn Citera
bjomat Postat 31 januari 2014 Författare Postat 31 januari 2014 Äntligen har mina favoritkirurger flyttat in. Hämtade precis en leucosternon och en japonicus på triton. Hoppas de övriga invånarna är snälla nu.../Björn Citera
alexochingencarina Postat 23 februari 2014 Postat 23 februari 2014 Snyggt! Gillar musslan, riktigt blå.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.