Janne Postat 10 december 2014 Dela Postat 10 december 2014 Fast det är väl väldigt lite kolkälla i ultra min, kör man ultralith så doserar man bak(=zeostart) som är en "ren" kolkälla./JanneSkickat från min GT-I9295 via Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 11 december 2014 Författare Dela Postat 11 december 2014 Tack för input grabbar!Kommer hålla rejäl koll både visuellt och med mätningar - lita på det /Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 11 december 2014 Dela Postat 11 december 2014 Fast det är väl väldigt lite kolkälla i ultra min, kör man ultralith så doserar man bak(=zeostart) som är en "ren" kolkälla.Jo, det är ju det som är lite udda med Zeolight. Vars är kolkällan!? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 11 december 2014 Författare Dela Postat 11 december 2014 Jo, det är ju det som är lite udda med Zeolight. Vars är kolkällan!?Kan ju bli smygdosering av ultra bak.../Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 11 december 2014 Dela Postat 11 december 2014 Ska bli spännande att följa Björn du har ju fint redan i karet lycka till mvh Ola. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 11 december 2014 Författare Dela Postat 11 december 2014 Några blider en vab-daga.spa.microcladosa.suharsonoi (?)a.sp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 11 december 2014 Dela Postat 11 december 2014 Mycket fint! Den första, är den från mig? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 11 december 2014 Författare Dela Postat 11 december 2014 Mycket fint! Den första, är den från mig?TackJapp en orm-fragg /Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 11 december 2014 Dela Postat 11 december 2014 Blir nog till att köpa tillbaka en fragg, den artar sig utmärkt! Du har verkligen utvecklat känsla för att få Acro att må bra! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mamadubba Postat 11 december 2014 Dela Postat 11 december 2014 Riktigt riktigt vackert! Snöigt vackert liksom.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
izfisk Postat 11 december 2014 Dela Postat 11 december 2014 bild 3 Den korallen tycker jag om Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 11 december 2014 Författare Dela Postat 11 december 2014 Tack ska ni ha Nästa gång hoppas jag hitta min fjärrutlösare för att få lite bättre skärpa Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Janne Postat 12 december 2014 Dela Postat 12 december 2014 Fina koraller, visst är det kul med bra bilder. Men det är ju ett akvarieforum och inte ett fotoforum. så för mig duger det./JanneSkickat från min GT-I9295 via Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 12 december 2014 Författare Dela Postat 12 december 2014 Tack Janne men det är fint med bra bilder också Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 12 december 2014 Författare Dela Postat 12 december 2014 Några reflektioner efter några dagars ZeolightNäringsvärdena har sjunkit aningens NO3 från 1 till 0,2 och PO4 från 0,026 till 0,011 - Kan ju vara mätfel men de avviker från tidigare mätningar.Kalium har sjunkit rejält vilket jag egentligen visste det skulle göra - från 400 till 340 och så lågt har jag aldrig haft i mitt nya system.Kommer nu dosera upp Kalium långsamt och försöka få ett hum om hur mycket jag behöver tillsätta dagligen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 12 december 2014 Dela Postat 12 december 2014 Några blider en vab-daga.sp[ATTACH=CONFIG]122567[/ATTACH]a.microclados[ATTACH=CONFIG]122568[/ATTACH]a.suharsonoi (?)[ATTACH=CONFIG]122569[/ATTACH]a.sp[ATTACH=CONFIG]122570[/ATTACH]Kanonbilder Björn hoppas jag kan få sådan fart på mina också mvh Ola.ps både bilder och koraller.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PatrikD Postat 12 december 2014 Dela Postat 12 december 2014 Riktigt fina koraller! Blir ännu mer sugen på SPS :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 12 december 2014 Författare Dela Postat 12 december 2014 Riktigt fina koraller! Blir ännu mer sugen på SPS :-)Klart du ska ha sps /Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 12 december 2014 Dela Postat 12 december 2014 Riktigt fina kolonier. Lite avis blir man allt=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 12 december 2014 Författare Dela Postat 12 december 2014 Riktigt fina kolonier. Lite avis blir man allt=)Tack Alex Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 12 december 2014 Författare Dela Postat 12 december 2014 tridacnasa.hyacinthus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 12 december 2014 Dela Postat 12 december 2014 Djiiisses vilka koraller och musslor du har. Hur snyggt som helst Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 12 december 2014 Författare Dela Postat 12 december 2014 Djiiisses vilka koraller och musslor du har. Hur snyggt som helstTackTack /Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 13 december 2014 Dela Postat 13 december 2014 Nämen sluta nu!!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 13 december 2014 Författare Dela Postat 13 december 2014 Dags för ett tritonbesök Det ryktas om en rykande färsk aussiesändning! Hoppas hitta några fina sps:er/Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.