Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Var en fin aussiesändning men tyvärr var korallerna rätt slitna pga extrem värme i Australien. Man fick boka och det gjordes :) Hämtning om någon vecka om korallerna klarat sig.

Kul att träffa lite svg-folk! Ormet vidofner och tomtom var också där och dreglade :)

/Björn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack ska ni ha :)

Ja hyacinthus är verkligen en trevlig acropora. Ljuskrävande men växer på rätt bra i rätt förhållanden.

Zeolight har nu varit igång dryga veckan och bakteriefilmen tilltar på pumpar och rutor (skrapa varannan dag). Jag har fått något större förbrukning av KH men det är ganska marginellt. Kaliumförbrukningen verkar däremot minskat - det kanske är så att stenen suger mest Kalium när den är nyilagd? Jag har bara kollat KH och K senaste veckan men hoppas mäta "allt" imorgon fm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har zeon varit igång ca 2v och näringsvärden fortsätter sjunka. No3 nu omätbart och po4 mäter jag till 0,009. Jag kommer nu öka på min no3 dosering litegrann.

Jag hade tidigare problem med bakteriehinna på pumpar och glas. Nu sänkte jag flödet genom zeoreaktorn så stenarna ligger absolut stilla och det verkar gjort susen. Bakteriehinnan är nu i princip borta och jag har fått kristallklart vatten igen :)

Någon visuell skillnad på färger/tillväxt tycker jag mig inte se.

/Björn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gott Nytt alla följare!

Började saltåret med att åka till Triton deras första öppna dag 2015 :)

Hämtade hem mina bokade Australien SPS så nu står de i min korallburk efter RX-dopp.

Börjar bli en vana att träffa SVG-folk i LFS och idag fick jag träffa Orm+bror, Strikt, Tomtom - alltid lika trevligt :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gott Nytt alla följare!

Började saltåret med att åka till Triton deras första öppna dag 2015 :)

Hämtade hem mina bokade Australien SPS så nu står de i min korallburk efter RX-dopp.

Börjar bli en vana att träffa SVG-folk i LFS och idag fick jag träffa Orm+bror, Strikt, Tomtom - alltid lika trevligt :)

Kul att ses!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...