Gå till innehåll

Jebao WP-25


phhasek

Rekommenderade inlägg

Hittade ingen gammal tråd att bygga på så jag startar en ny.

Jag har 80l och behöver/vill ha en wave maker. Jag kommer att köpa en Jebao WP-10 när/om den kommer ut men behöver nåt så länge.

Jebao WP-25 är lite väl stark men hur pass svagt kan man köra med den och ändå få vågeffekt? Vad jag har förstått så har man tidigare kunnat koppla in den i en Jebao Voltage Power Supply Driver (12V to 24V men att den nya versionen har detta inbyggt stämmer det?

Alltså vad är det lägsta man kan köra denna pump?

Ändrat av phhasek
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte min för inte så länge sen, men den har bara en ny kontrollenhet med fler program, inte 12V - 24V inställning.

Det är nog fortfarande adapter som gäller. Köper du en sån & kör på 12V så ska det nog gå fint med en WP-25 med rätt program.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk dock på att du behöver lite marginaler gällande vattennivån för en wavemaker, aquael's ligger man redan väldigt nära ytan. Var noga med att kolla av så den inte resettar till fel läge efter strömavbrott etc så du inte får spill av för stora vågor :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, tur att jag frågade då om jag ska beställa en.

Jo jag har tänkt på det där med risken för skvalp om det skulle bli nåt fel. Finns det någon pryl som göra att uttaget inte återstartar efter strömavbrott?

Nu är jag inte säker på att det är så den beter sig, men känner till andra produkter som resettar helt vid strömavbrott, när man har så små marginaler som du har i ett så litet kar kan det lätt bli fel :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk dock på att du behöver lite marginaler gällande vattennivån för en wavemaker, aquael's ligger man redan väldigt nära ytan. Var noga med att kolla av så den inte resettar till fel läge efter strömavbrott etc så du inte får spill av för stora vågor :)

Jebao WP-25 resettar inte till fel läge när jag testat. Den startar på rätt program och vredet för tiden som impulsen ska komma med är inte ändlöst ställbart utan går mellan två punkter så att säga. Så den kör samma intervaller som tidigare.

Bör vara lugnt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, tur att jag frågade då om jag ska beställa en.

Jo jag har tänkt på det där med risken för skvalp om det skulle bli nåt fel. Finns det någon pryl som göra att uttaget inte återstartar efter strömavbrott?

Vet inte om det finns någon pryl men om du kopplar in ett relä i mellan så kan du koppla relät med hållfunktion som släpper vid strömavbrott.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...