Gå till innehåll

I Stockholm på lördag


Clownen

Rekommenderade inlägg

Tänkte kvista över till Stockholm med Silja Line imorgon med sambon och min grabb och kommer vara där under lördagen (båten går tillbaka klockan 17 på lördag). Finns det någon saltbutik någorlunda centralt i Stockholm/lätt tillgänglig med lokaltrafik? Skulle någon vara intresserad att träffas för att snacka salt eller visa sitt kar skulle det vara kul :).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Triton är ju i mitt tycke saltbutiken #1 i Stockholm, men den är inte lätt tillgänglig med lokaltrafik. Från Slussen tar du röd linje till tekniska högskolan, sen tar du roslagsbanan mot kårsta eller österåker & hoppar av i roslags näsby. Därifrån är det en 10-15 minuters promenad västerut. De stänger kl 14 om jag inte minns fel.

#2 är leasing, lättare att ta sig till. från slussen åker du till t-centralen och byter till blå linje mot Hjulsta, hoppar av i Duvbo & promenerar söderut till Starrbäcksgatan.

Bromma zoo är massa konstiga bussar till, jag orkar aldrig ta mig dit kommunalt

Akvarielagret har sällan något spektakulärt för reventusiaster men det är lätt att ta sig dit och det finns massor med annat kul att titta på! Grön linje från slussen, hoppa av i stora mossen eller abrahamsberg och knata 5-10 minuter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...