Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Tänkte starta upp en tråd om mitt kar. Det har varit igång i ungefär 3 månader och har 2 st gul/blå fröken, 2 st Nemo, 1 st bangaii, 1 st mandarin, 1 st filfisk, sniglar, 2 eremiter, 1 st ormsjöstjärna och lite olika koraller. Mätte några värden idag: fosfat omätbart- salifert. PH-7,8-rsm. Alk-runt 2-rsm. Nitrite-0,2- rsm

Postat
  • Författare

Brukar filfiskar gå på koraller? Min går och pickar på dom hela tiden tror dom håller på att dö pgr av de?

Postat

Ja, det är inte helt ovanligt tyvärr. I många fall så håller de sig till glasrosor och gör inget besvär men en del utvecklar ett beteende mot att äta koraller och då blir de en plåga för ett revakvarium.

Postat

Det kan vara en god idé ja. Det är synd då det är väldigt trevliga fiskar annars, jag hoppas du hittar ett nytt bra hem åt fisken :-) Hade gärna tagit den själv om jag haft något vettigt ställe att släppa ner den på.

Postat
  • Författare

Okej då får jag försöka med det, kanske kan kolla om min lokala handla kan ta hand om den åt mig :)

Postat
  • Författare

Är musslor mer tåliga är vanliga koraller så som ephyllia? Ephylian har inte slått ut nått än på 4 dagar medans musslan verkar må jättebra

Postat
  • Författare

Ska jag mata min mussla med något speciellt? Just nu så matar jag bara mysis till fiskarna

Postat
  • Författare

Blev av med min filfisk igår men tyvärr tog han dom flesta korallerna och min ormsjöstjärna innan :/

Postat
  • Författare

Har gjort lite mätningar nu på morgonen: nh3- 0. No2- 0,2. No3- 2,5. Po3- 0. Mg- 750. KH- 7.7. Ca- 490.

Postat

Väldigt lågt Mg du har där. Har du mätt rätt. Kolla det igen tycker jag. Stämmer det så ska du göra nåt åt det

Postat
  • Författare

Mg stämde, vet nån hur det kommer sig att det är så lågt? Har börjat och höja med med salifert mg vätska

Postat

Tror jag sett här nån stans att Mg kan förbrukas rätt snabbt i nystartade kar. Ditt har väl inte varit i gång så länge? Nån mer erfaren får rätta mej om jag har fel

Postat
  • Författare

Hur mycket tjänar jag på att köpa maxspect razor? Har just nu orginalbelysningen i

Postat
  • Författare

Skulle verkligen vilja höra era åsikter om det är värt och byta min belysning?

Postat

Jag byggde in en ecotech radion i mitten av original rampen . Va det bästa jag gjort med rsm :)

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ändrat av Majki01

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.