Gå till innehåll

1820 l


JsonB

Rekommenderade inlägg

Hej!

Undrar bara om dom som har erfarenhet av stora kar , vad man kan tänkas ge för i detta fall

280x100x65 = 1820 L , begagnat. Akvariet är gediget byggt med extra balkar inne i karet.

Benställning med 18 ställbara ben och 2st 2m ramper med totalt 6 lysrör

Mvh Mikakel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

6 rör på det karet? Det blir svårt att ha annat än mjukkoraller under det ljuset.

Men bortsett från det, och sen transporten som blir en helt annan fråga, så vad det är värt kan du bara själv säga.

Fråga dig själv, vad är jag villig att betala för ett kar i denna storleken, och fråga dig sen vad det får kosta i drift, den totalsumman får du sen väga fram och tillbaka när du ger ett bud på karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För mig är det värt 500 på sin höjd för ramperna :P Hade jag velat ha ett kar i den storleken och det va i ok skick så runt 1500 kanske. Det är jätte svårt sådana stora kar är inte värda många kronor då marknaden för dom är jätte liten. ett nytt sådant kar är inte billigt men det är ej av vikt när det ej finns någon större marknad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

inte värt mer än ett par tusen, så stora kar brukar ha en del år på nacken och pga nära på noll efterfrågan så är altenrativen för säljarna ofta att skära ner till något mindre, eller att skrota.

Kostar väldigt mycket att bygga dem, men ofta skänks de bort

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har skrivet en artikel om flytt av ett större akvarium och hur det bars ned i en källare genom ett källarfönster här: www.blogg.ciklidvannerna.se. Själva flytten april 2012 och ner i källaren augusti 2013.

Se till att vara många som bär bara så är det faktiskt inte så farligt. I detta fallet var karet något större, 300x120x65.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var tvungen att mäta bilen, har en chrysler grand voyager -05, plockar jag ur sätena så lastar jag lätt och ledigt 250cm långt i den utan att ha dragit fram passagerarstolen eller liknande..

kan vara värt att kolla om det finns någon i bekanskapskretsen som har någon liknande bil:)

rätt skönt att ha karet i en bil istället för på ett släp tänker jag:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Akvarier i den storleken brukar ju ofta vara måttbyggda för någon specefik plats i huset, har du något ställe där det passar lika bra?

Skulle inte ge mycket för det, men om det är det perfekta karet med mått som du ändå tänkt skaffa så slå till. ge vad du tycker det är värt, men tänk på att det är köparens marknad på så stora akvarier.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har hämtat en del stora kar med en renault master långt skåp, perfekt det, för oftast hämtar man inte bara karet utan en hel drös med saker som följer med, kan tålas att tänka på om du nu köper av någon som lägger ner helt så

du inte står där med karet på plats men resten av sakerna inte får plats, statoil hyr man ju till ett rimligt pris en större bil! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack till alla som delgett sin expertis på området.

Har idag 420 L, platsen är ca 4m mot en vägg,tanken är att göra hål likastort som karet o när man kommer utifrån in i entrén så skall man se detta enorma kar. Men,men få se om det blir verklighet. O går det sin väg, så kommer det bli färdigt till våren/sommaren.

Mvh Mikael

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...