Gå till innehåll

Laga skummare "sprucken"


Guest

Rekommenderade inlägg

Plexi är samma som akryl (Plexi är ett varumärke - Akryl är namnet på plasten). Akryl är riktigt genomskinligt medans genomskinlig PVC har en blåton i sig. Annars märker man skillnaden på att tangit fungerar på PVC och Acrifix fungerar på akryl :)

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska kika på det vilket som är bäst ium att det är en hangon skummare så är man lite nojig just nu damp den ner i karet. Och kan ju inte påstå att det vart något vidare att ha den där i :*)

Tack så mycke för all hjälp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo är lite det för sprickan går ända till ingående anslutning och den är med limmad med muff så det blir lite bök. ska kika runt om man finner en skummare till bra pris

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Just nu står den i karet och tycker den skummar bättre en innan så ska spara den den är 2 kärnor i skummaren så en spricka i yttre försämrar den inte. Men den kommer nog läcka känner jag på mig hur jag en gör. Blir nog en in sump skummare av den till nästa projekt. Och en ny till detta kar. Vågar inte laga den och ha den utanför

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nop en sådan lagning skulle jag ej våga mig på för du lurar sig väll in vatten där under och bildar kristaller ops då läcker det igen. jag får bita i äpplet ny skummare. min BM 200 passade inte redigt som intank skummare :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...