Gå till innehåll

Lönt med karantäns kar?!


Wigge

Rekommenderade inlägg

Trevlig kväll alla!

Jag kommer att lägga ner mitt 180L kar och starta upp ett litet 60L helglas kar som jag tror kommer bli riktigt fint!

Frågan är nu om det är lönt att köra ett karantäns kar under 60L karet? blir isf ett litet 30L eller så till små fraggar och de få små fisk jag ska ha?

Med Vänliga Hälsningar, Wigge :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har inte särskilt mycket plats för ett karantäns kar. men efter som jag kommer köra 3 små fiskar av något slag som jag inte bestämt ännu så lär jag inte behövs så mycket plats. jag lär heller inte köpa de på samma gång.

sen är det lite fraggar som jag kommer ha där=)

Vad ska man isf dosera? känns som oodinex ä lite overkill?

Med Vänliga Hälsningar, Wigge :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag fick jag begrava 8 fiskar. De få fiskar som är kvar är i uselt skick och funderar på att avliva dem så det blir ett slut på deras lidande. Hade jag hållt de två fiskar jag köpte i karantän så är jag helt säker på att allt levande jag hade i mitt kar levt idag. Har förlorat koraller, räkor, sniglar, kejsare, kiruger mm mm dvs allt levande (förutom de få fiskar som är kvar)

Om jag startar om igen så är karantän en självklarhet om inte en skyldighet. Aldrig använda revsäkra mediciner. Läs själv innehållsföreteckningen så man vet att det man frågat efter är det man fått. Trodde jag medicinerade med koppar men inte. Fick tag i koppar men försent.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det är så tråkigt när det händer... R.I.P dina fiskar!

jag fick begrava 2 kirurger, 2 clowner, 2 bangaiier, 2 frökenfiskar=(

tror jag fått rätt bra svar om jag ska karantäns kar eller inte. och det kommer bli ett litet ett under huvudkaret. bara så att det får plats lite fraggar och 1 fisk åt gången

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...