Gå till innehåll

dagens klantighet tappade en skruv i karet :(


Guest

Rekommenderade inlägg

Nu har jag rivit och byggt upp den sida den den hamnade. Men det är borta antagligen fart in i en levandesten eller något. Men tiden får utvisa hur vida skadlig den är ium att den ej ville visa sig. Ibland är det bra att inte ha så mycket koraller när man ska riva revet tex. Fick även ett bevis på att min cirkulation är bra inget löst skit som for runt när man flyttade stenarna. Sköljde dock av alla stenar i saltvatten när jag bytte kar vilket jag är glad för nu :) Blir en sväng till biltema imorgon och köpa en teleskopmagnet.

Tack alla för tipps nu kommer man ju vara nojjig bra länge om man ej finner den allt som händer negativt med karet kommer skyllas på skruven ::P

Fick bara limma om 3 koraller denna gång och ca 100 bett av clownerna

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För några veckor sen hittade jag en gammal klädnypa i trä med den där metallfjädringen i min sump, inte en aning om hur den hamnade där, barnen lovar o svär att de inte lagt den där och jag tror dem, med tanke på hur den såg ut, rejält sönderrostad och genomrutten i trät så misstänker jag att den legat gömd där sen jag startade upp karet. (den låg liksom under en av bafflarna till bubbelfällan" så syntes inte) karet och dess invånare hade inte tagit skada iallafall. Visserligen lite mer än dubbelt så kt vattenvolym som dig Picko.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gulkromaterad skruv slutade de med inom bilindustrin pga att man fick problem iom att man tog i skruvarna under dagen och sedan in på toaletten och höll i "slangen" med påföljder på kroppen. Har för mig det är sexvärt krom den innehåller. Mitt råd är att leta efter den ifall det händer något.

//Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gulkromaterad skruv slutade de med inom bilindustrin pga att man fick problem iom att man tog i skruvarna under dagen och sedan in på toaletten och höll i "slangen" med påföljder på kroppen. Har för mig det är sexvärt krom den innehåller. Mitt råd är att leta efter den ifall det händer något.

//Jonas

Sexvärt krom är big no no idag, tvivlar på att det ens förekommer.

Att den är gul är nog bara en infärgning

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nu hittat skruven. Den hade lagt sig inne i en LS. Och jag tror det va tur jag fick upp den. Skruven kändes oljig på något vis likaså några cm runt där skruven legat kändes slemmigt. Och skruven i sig va matt redan efter så kort tid. Skadligt eller ej nu kan jag iaf sova gott.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sexvärt krom är big no no idag, tvivlar på att det ens förekommer.

Att den är gul är nog bara en infärgning

Får hoppas att det är infärgning men man kan även idag köpa dessa skruvar men är som sagt totalförbjudna inom bilindustrin pga skadorna den orsakar och endast svartkromaterade skruvar är tillåtna.

Picko1 kanon att du hittade den. Kolla hur det fungerar framgent och avlägg rapport så vi alla får del av det.

//Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detta kan väl inte ha med skruven att göra men noterat att skummare fått spel 3 huvuden på 1st euphillia som blivit väldigt små samt en hjärnkorall som på den sidan som det är mest cirkulation på ej redigt hade blåst upp sig som den skulle samt 2 spser som har blivit blyga med polyperna ytterst lite cyano på en sps Detta togs bort. Bytte ut kolet samt bytte vatten och tillsatte lite mer ABC+ en vanligt. nu 5 timmar senare har skummaren lugnat ner sig och alla koraller ser ut som dom ska samt spsen läkt över det lilla hålet som den lilla cyanon va på. Jag tror nog kanske att det mest troliga är att jag stört närjag letat efter skruven..

Känns knepigt om den lilla skruven på så kort tid skulle ha orsakat detta? va tror ni?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det har jag gjort ph hade sjunkit till 7.9 och kh 6.8 normala värden jag brukar ha är ph 8.2 och kh 8 Detta va innan vattenbyte och buffring. där av nytt kol vattenbyte extra abc+ samt karbonater. nu när jag mätte vart det visst lite väl bra i all iver ph på 8.3 och kh på 8.4

ca va lågt med samt mg va lite lågt ingen fara på taket lågt något mer en ph och kh. Men han detta ha med en skruv att göra?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men frågan kan denna dipp ha med skruven att göra eller bara tillfället som råkade vara? Visst vart det ju flytt av knappar mm för att riva revet och hitta skruv jäkeln.

Om det hade varit en skruv i titan skulle det ha varit någon fara? för jag funderar på att byta ut alla skruvar emot titanskruv

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...