Chum Postat 18 november 2013 Postat 18 november 2013 Har ofta fått frågan varför jag gillar så pass höga kar som 70, 80, 90 cm djup? This is why... =)Man kan onekligen skapa väldigt speciella och vackra scapes, även om det innebär mer arbete... =) Citera
Rasmus Pedersen Postat 18 november 2013 Postat 18 november 2013 Föredrar också höga akvarium, men de ska även vara djupa. Längden däremot är överskattad för mig, skulle välja ett 540l (150x60x60) före ett 600l (200x60x50) alla dagar i veckan. Höjd plus djup är vad som skapar en harmonisk och intressant undervattensvärld att titta in i, tycker jag. Spelar ingen roll att akvariet är 200 centimeter långt när jag ändå bara har kanske 60 cm i blickfånget åt gången. Citera
Ulf Sandberg Postat 18 november 2013 Postat 18 november 2013 Jag har en dröm om att byta ut mitt höga kar med ett nytt 70*90*100 L*B*H med framsida i optiwhite. I dag är det 70*70*100 med lite repig framruta. Citera
Chum Postat 18 november 2013 Författare Postat 18 november 2013 Höjd plus djup är vad som skapar en harmonisk och intressant undervattensvärld att titta in i, tycker jag.Exakt min åsikt också. Däremot så är ju längden av vikt för fiskarnas välmående (simyta), plus att man naturligtvis får plats mer mer koraller såväl som fisk. Det är mer svårjobbat med höjd, men rent estetiskt skulle jag aldrig vilja ha ett kar under 70 cm iaf och gärna samma djup. Då kan man skapa generösa och intressanta scapes =) Citera
Morot Postat 18 november 2013 Postat 18 november 2013 Föredrar också höga akvarium, men de ska även vara djupa. Längden däremot är överskattad för mig, skulle välja ett 540l (150x60x60) före ett 600l (200x60x50) alla dagar i veckan. Höjd plus djup är vad som skapar en harmonisk och intressant undervattensvärld att titta in i, tycker jag. Spelar ingen roll att akvariet är 200 centimeter långt när jag ändå bara har kanske 60 cm i blickfånget åt gången.Lustigt så olika vi är. Tycker ett långt akvarium är intressantast, men jag gillar iofs kirurger väldigt mycket och dom vill ju gärna simma. Citera
Lasse Postat 18 november 2013 Postat 18 november 2013 Morot - man kan ju alltid ta ett långt akvarium - täcka bägge sidorna med klippor och titta gen kortsidan - då får man ett häftigt akvarium med simyta.MVH Lasse Citera
hagbard Postat 19 november 2013 Postat 19 november 2013 Jag gillar bägge..alltså både högt o djupt..men vi gärna slå ett slag för långt o grunt också...I slutändan handlar det om skills typ...om nu någon gillar det de ser Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.