Gå till innehåll

Höga kar...


Chum

Rekommenderade inlägg

Föredrar också höga akvarium, men de ska även vara djupa. Längden däremot är överskattad för mig, skulle välja ett 540l (150x60x60) före ett 600l (200x60x50) alla dagar i veckan. Höjd plus djup är vad som skapar en harmonisk och intressant undervattensvärld att titta in i, tycker jag. Spelar ingen roll att akvariet är 200 centimeter långt när jag ändå bara har kanske 60 cm i blickfånget åt gången.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Höjd plus djup är vad som skapar en harmonisk och intressant undervattensvärld att titta in i, tycker jag.

Exakt min åsikt också. Däremot så är ju längden av vikt för fiskarnas välmående (simyta), plus att man naturligtvis får plats mer mer koraller såväl som fisk. Det är mer svårjobbat med höjd, men rent estetiskt skulle jag aldrig vilja ha ett kar under 70 cm iaf och gärna samma djup. Då kan man skapa generösa och intressanta scapes =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Föredrar också höga akvarium, men de ska även vara djupa. Längden däremot är överskattad för mig, skulle välja ett 540l (150x60x60) före ett 600l (200x60x50) alla dagar i veckan. Höjd plus djup är vad som skapar en harmonisk och intressant undervattensvärld att titta in i, tycker jag. Spelar ingen roll att akvariet är 200 centimeter långt när jag ändå bara har kanske 60 cm i blickfånget åt gången.

Lustigt så olika vi är. Tycker ett långt akvarium är intressantast, men jag gillar iofs kirurger väldigt mycket och dom vill ju gärna simma.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...