joaslim Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 HejHur mycket kan man mata en tubanemon igentligen?Är det skadligt om den får för mycket mat?mvh joa Citera
Manks Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 Har för mig att anemonen äter och bajsar i samma mun, så den behöver lite tid på sig att smälta maten/skicka ut det den inte behöver, men jag kan inget om anemoner igentligen. Förmodligen får du ett vettigt svar av en anemonägare om en halvtimme och mitt inlägg var helt meningslöst Citera
Fredrik1 Postat 26 augusti 2005 Postat 26 augusti 2005 Här är en bra länk: http://www.advancedaquarist.com/issues/june2004/invert.htmMVHFredrik Citera
vahagn Postat 26 augusti 2005 Postat 26 augusti 2005 Precis som Manks skriver så kan man faktiskt stressa dem genom att mata dem för ofta. Som många andra djur så har de inte mycket till hjärna vilket gör att de kommer att instinktivt försöka ösa i sig ny föda, och då de har endast en öppning i systemet så kommer de att göra sig av med den halvsmälta maten innan de har hunnit absorbera det de behöver göra. Det kan leda till att de blir ironiskt nog, undernärda och börjar sakta svälta. Citera
joaslim Postat 26 augusti 2005 Författare Postat 26 augusti 2005 HejVilken foder intervall tycker ni att man ska ha plus exempel på mat? Citera
Lejonkungen Postat 27 augusti 2005 Postat 27 augusti 2005 Tubanemoner äter nog bara plankton och går nog inte att mata för mycket. Citera
joaslim Postat 27 augusti 2005 Författare Postat 27 augusti 2005 Min har redan tryckt in en räka och en mussla.Men jag har också köpt en burk med plankton så då får jag borja mata med dom också.mvh joa Citera
stigigemla Postat 27 augusti 2005 Postat 27 augusti 2005 När den smält maten färdigt spyr den upp skiten så när du ser det gå det att mata igen.De är tyvärr kända för att ta fiskar. Citera
Bliaze Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Hur lång period pratar vi om? En vecka eller en månad innan man kan mata den igen om man gett den en räka tex? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.