Gå till innehåll

Skummare som inte skummar


irwin_fletch

Rekommenderade inlägg

Jag har en påhängsskummare av modell http://www.pwss.se/product.php?productid=5516&cat=942&page=1

Fungerat bra under ett år men nu rätt som det är så har den slutat skumma. Inget skum i koppen på två veckor. Det kommer inga mikrobubblor överhuvudtaget. Vattnet i skummaren är kristallklart för tillfället.

Antar att det måste ha med luftintaget att göra. Är det bara att slita loss slangen och ersätta/rengöra den? Vill helst inte ta ut skummaren men det kanske är ett måste om jag ska lossa slangen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Slangen kan jag nog slita loss och försöka rengöra/ersätta, men kolla impeller i pumpen låter jobbigare. Måste ta ner delar av scapen för att få ut pumpen (orutin jag vet). Får väl börja med slangen och se om det hjälper. Men slangen går alltså sätta tillbaka under vattenytan? Luftslangen sitter ju på pumphuvudet till skummaren inne i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tästa om do kan komma åt att blåsta i slangen och se om det bubblar till.Värm upp ro vatten och låt skummaren dra igenom wn mugg eller så. Om impellern strular så borde det va avsaknad eller minskad utströmning ur skummaren. Sj rengör jag min ca var 4e månad

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blåste i slangen och då började det bildas massa bubblor men sen gick det tillbaka till det kristallklara. Borde det hjälpa att hälla osmosvatten i slangen då? Har ännu inte fått svar på om jag kan dra ut slangen och sätta tillbaka den när den sitter under vattenytan. Då borde det ju komma in vatten i slangen, gör inte detta något?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...