Guest Postat 28 november 2013 Postat 28 november 2013 Tänkte kika med er här. Hur är det med kalksten? Kan få tag på en del kalksten från ett kalkbrott inärheten. Har funderingar på att använda det som utfyllnad till min bakgrund kommer det att påverka karet negativt?Hela bakgrunden ska lagas ur i ca 3 månader Citera
stigigemla Postat 28 november 2013 Postat 28 november 2013 Det går bra. Men det finns en risk att kalkstenen innehåller fosfat så jag skulle ha fosfatremover med under urlakningen. Citera
Guest Postat 28 november 2013 Postat 28 november 2013 Tack då ska jag åka och fixa detta. Jo remover skall användas är inte nöjd om inte vattnet där bakgrunder ligger i visar 0 i fosfat. Kommer även ympa in lite bakterier Så den är så bra det bara kan bli. Citera
PeterG Postat 3 december 2013 Postat 3 december 2013 Laka ur den i osmosvatten och byt ofta,Om du kollar ledtalet så ser du hur urlakningen går.Mvh Peter Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.