Majki01 Postat 29 november 2013 Postat 29 november 2013 Tänkte slänga upp lite smått om mitt lilla kar ! Klart man vill ha större ! Men jag ska försöka hålla mig detta nu ett bra tag faktiskt ! Det är ett standard rsm 130 "D" . Lite moddat! Skummare : hydor slim skim. Skummaren sitter "fast" i en "intank" media "racket" i denne har jag bio bollar samt lite partikel filter .Retur pump : sicce syncra 1.5 perfekt då den passar i samma "utlopp" som orginal pumparna . Bara för att få karet så tyst som möjligt Belysning rapid leds dim kit . Kör det på "lägsta " effekt" 20 procent . . Bytat ut fläktarna plus tryckt in en fläkt till så 3 fläktar till huven som går tyst . Kör osmolator. Tunze nano variant. Cirkulation håller jag mig till min älskade mp 10. Fisk o koraller .. Där är en del fisk men små än så länge .2 fröken "svart vita . Namn? En kejsare "bicolor" En sandvändare "amblygobius phalaena" En gobiodon okinawaeEn "puffer" valentini 2 vanliga clowner2 clowner amphiprionEn liten fisk framtill svart och vit baktill . Ligger typ i stenen och sticker ut huvudet ibland . En salarias2 eremiterEn sand stjärna 2 turbo. 2 putsarräkorKoraller än så länge En liten acropora inget jag gillar men okinawaen gör En Duncan Lite mycket fint gröna stjärn polyperNågon grön ricordeaLite "candy cane" Samt denne gröne nere till vänster vet ej namn Och en grön i sanden och lite knappar . Koraller ska det i mer i framtiden . Men absolut ej fisk! Några fiskar ska redan eventuellt flytta .Har en Anemon också bara hoppas på att något av clown paren hittar den snart Som ni ser på en bild så är det otroligt roligt o se hur clownerna liksom hela tiden simmar tillsammans alla 4 utan några bråk över huvud taget ! Korallerna är lite sura på bilderna eftersom jag precis pillat med att limma dom Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
Markus321 Postat 29 november 2013 Postat 29 november 2013 Skoj att se ditt kar och att få se det utvecklas. Citera
akutmottagning Postat 29 november 2013 Postat 29 november 2013 Ser kanon ut.Lycka till med fraggarna snygg placering Citera
Majki01 Postat 29 november 2013 Författare Postat 29 november 2013 Tog inte ens 30 minuter för dom senaste clownerna att hitta anemoner . Clownerna sen innan har haft långt långt försprång utan framsteg. Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
Majki01 Postat 29 november 2013 Författare Postat 29 november 2013 Svart vit = svart gul . En ecsenius namiyei är det Citera
Mr_Ewing Postat 29 november 2013 Postat 29 november 2013 Snyggt! Tar det iaf ett halvår innan du uppgraderar nu då ;-)Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 29 november 2013 Författare Postat 29 november 2013 Haha denna gången har jag faktiskt bestämt mig för att låta detta mogna och bli fint bytet inte kar förren vi köpt hus tidigast får mjuka upp sambon sakta men säkert . Går framåt "ooo vilken söt liten sak som simma där " till och med kommit så långt att jag får ha mat i frysen haha ! Det positiva är dock det ekonomiska. Eftersom hennes häst kostar mer Citera
Mr_Ewing Postat 29 november 2013 Postat 29 november 2013 Häst!!! Ja då kan du ju skaffa ett 4000L på en gång...Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 2 december 2013 Författare Postat 2 december 2013 Va säger man.. Sambon e snart fast. Hon tyckte det hade varit snyggt med ett vit akvarie i tv rummet så hon bad mig fixa det Citera
Yodelking Postat 2 december 2013 Postat 2 december 2013 Det är väl inget mycket att säga... detta har du ju ändå haft igång mycket längre än du brukar innan det är dags för ett byte... Citera
Majki01 Postat 2 december 2013 Författare Postat 2 december 2013 Det ena rsm kommer jag ha igång ett tag vill för första gången få ett riktigt rev Citera
Kalufs Postat 2 december 2013 Postat 2 december 2013 Tjena!Frökenfiskarna ser ut o vara Dascyllus melanurus, har likadana själv.http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+28+106&pcatid=106 Citera
Majki01 Postat 2 december 2013 Författare Postat 2 december 2013 Tjena!Frökenfiskarna ser ut o vara Dascyllus melanurus, har likadana själv.http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+28+106&pcatid=106Stämmer bra! Tack Citera
Majki01 Postat 2 december 2013 Författare Postat 2 december 2013 det tog inte lång tid Haha inte ovanligt med mig gammalt skit sitter i ! Får snart får tummen ur o komma på kaffe hos mr cheva! Citera
Majki01 Postat 9 december 2013 Författare Postat 9 december 2013 Räkan har alltid varit framme och stulit maten ur anemonens mun ! Nu är det uppenbarligen slut på det haha! Citera
jizeta Postat 9 december 2013 Postat 9 december 2013 Det är inte så att det är ett ömsat skal som hamnat där? Citera
Majki01 Postat 9 december 2013 Författare Postat 9 december 2013 Nej då han klämde hela räkan ! Den har alltid försökt dra maten ur anemonens mun och fastnat med benen osv i anemonen och lyckats dra dig loss . Men inte denne gången Citera
Majki01 Postat 11 december 2013 Författare Postat 11 december 2013 Nöjd med lido 200. Känns mycket större och härliga Citera
Majki01 Postat 12 december 2013 Författare Postat 12 december 2013 Nu e lidot igång ! Mycket nöjd ! Nu väntar jag bara på razorn min sambo beställde på triton som förtidig julklapp Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.