Gå till innehåll

Hållbarhet i transport


Vargklo

Rekommenderade inlägg

Hmmm, jag sitter här och arbetar i Köpenhamn och är sugen på att ta med mig något roligt levande hem från en affär här. Problemet är att affären i fråga har bara öppet på onsdag medan jag tar flyget hem på torsdag. Finns det någon chans att några krabbor eller en korall kan klara sig i en plastpåse i 24 timmar? Jag tog med mig en liten batteridriven luftpump för säkerhets skull. Räcker det med det? Det blir ju också svårt att hålla temperaturen uppe hela resan, men 20 grader dör väl inget av, eller? Inspel mottages tacksamt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmmm, jag sitter här och arbetar i Köpenhamn och är sugen på att ta med mig något roligt levande hem från en affär här. Problemet är att affären i fråga har bara öppet på onsdag medan jag tar flyget hem på torsdag. Finns det någon chans att några krabbor eller en korall kan klara sig i en plastpåse i 24 timmar? Jag tog med mig en liten batteridriven luftpump för säkerhets skull. Räcker det med det? Det blir ju också svårt att hålla temperaturen uppe hela resan, men 20 grader dör väl inget av, eller? Inspel mottages tacksamt!

tog med mig en fisk från en marknad i Thailand en gång, det gick bra tog 36 timmar från dörr till dörr..

Köpte en massa från florida en gång, det gick inte bra på grund av felpackade fiskar, koraller, anemoner, tillsammans med en synnerligen dåligt bemötande personal på tjäreborgs resor som förvärrade alltsammans genom att vägra låta mig ha väskan med allt under min stol (nödutgång) hamnade vid denna nödutgång trots att jag bokat annan plats, gick absolut inte att ändra... dom la alla väskor i en hög i stället (min underst) dom kånkade strax efter min resa, bra!

Tror att det går bra för dig, eftersom du vet vad det handlar om och förbereder allt på bästa möjliga sätt.

/ Peter.

Ps köpte du några koraller på söder igår?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipsen, det är förresten akvarieudstyr.dk jag planerar att besöka. Jag reser ofta till Köpenhamn och affären ligger på Amager, passande nära Kastrup, så i vanliga fall är sakerna i mitt kar i Sollentuna ca 3 timmar efter det att jag köper dem i butiken.

Nej, jag var inte på Söder häromkvällen och köpte koraller, även om jag gärna hade velat. Det såg ju råbilligt ut :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, dom är bra dom med! Ligger ju lite skumt till bara... Jag var o handlade koraller på Söder, det VAR billigt :)

Jo tack,tyvärr har mitt nystartade system inte hunnit stabilisera sig ännu, så det här tåget missade man tyvärr, lär nog inte komma sådana här lågpriserbjudanden igen...

Gratulerar till kapen! tog du de sista korallerna 14 för 800:-?

/ Peter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...