elNico Postat 30 augusti 2005 Dela Postat 30 augusti 2005 Hur tjock frigolit bör man lägga under karet? Fick tag på några 10mm skivor, duger det?Träskivan blir 12mm (om det duger?) plyfaKommer ha kraftig ram undertill, karet har bottenyta 1200*400mm, 240liter.Tycker själv att det borde duga, den ska väl bara ta upp "ojämt tryck"??? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
metcrue Postat 30 augusti 2005 Dela Postat 30 augusti 2005 Duger, kanske skall du skära dem i bitar så det inte blir så "hårt". men å andra sidan, vad är 240 liter på golvet? Inte mer än ett glas vatten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
elNico Postat 30 augusti 2005 Författare Dela Postat 30 augusti 2005 Allt e ju relativt Daniel.....4 glas vatten e det mycke då? (4*240=960) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
metcrue Postat 30 augusti 2005 Dela Postat 30 augusti 2005 Japp, då blir det katastrof:). Karet hemma än? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
elNico Postat 30 augusti 2005 Författare Dela Postat 30 augusti 2005 noop, bara frigolit skivor, läs tråden;-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
metcrue Postat 30 augusti 2005 Dela Postat 30 augusti 2005 Vissa är smarta och fixar frigolit först:). Jag har en hel del 20mm här hemma om du vill ha, men det funkar med det du har. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
<<JOHAN>> Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 har liknande fundering!har en cellplast skiva på 8mm + att jag tänkte lägga en filt tror ni att det kommer att bli bra? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Varför snåla? En frigolitskiva på Bauhaus kostar max 20kr. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
xstream Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Frigolit är en bra försäkring mot läckage och kostar knappt inget. En bra och tjock skiva är också att föredra, själv har jag 32mm mdf och 20 mm frigolit till mitt 800 liter, när det väl står där är det lite sent att ångra sig =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
elNico Postat 9 augusti 2006 Författare Dela Postat 9 augusti 2006 Hehe, det som e negativt med den här tråden, som jag startade för ganska exakt ett år sen, e att jag fortfarande inte har fått igång det karet än......hrum.Det positiva skulle väl va att karet har växt till 375liter (vem kan låta bli?)Har man Daniel som mentor går det inte fort;-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Lägg inte en filt under karet. Kommer det vatten i den torkar den aldrig för salt suger fukt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
TedA Postat 10 augusti 2006 Dela Postat 10 augusti 2006 Hehe, det som e negativt med den här tråden, som jag startade för ganska exakt ett år sen, e att jag fortfarande inte har fått igång det karet än......hrum.Det positiva skulle väl va att karet har växt till 375liter (vem kan låta bli?)Det är rätt Niklas, det är bara att köpa på // Ted Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.