hagbard Postat 16 december 2013 Dela Postat 16 december 2013 http://se.reeflex.net/tiere/265_Centropyge_bicolor.htm...kan jag ha en sådan med euphyllia,sacrophyton,skivor.sinularia,montiporia Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 16 december 2013 Dela Postat 16 december 2013 Kanske..det beror på individen. Vissa rör inga koraller alls medan vissa kan noppa korall ganska friskt..Skickat från min LT18i via Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltatrox Postat 17 december 2013 Dela Postat 17 december 2013 Om man matar ordentligt bukar det gå. Men man vet aldrig. Om man vill ha låga näringsvärden kan det bli lite svårare. Mvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 18 december 2013 Författare Dela Postat 18 december 2013 På vippen att falla för denna snygging...men det kostar på i pris..korallerna är ju inte gratis heller..jag får nog avstå Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kjelle Postat 18 december 2013 Dela Postat 18 december 2013 Du behöver inte vara en dugg orolig för de korallerna du håller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 18 december 2013 Författare Dela Postat 18 december 2013 Du behöver inte vara en dugg orolig för de korallerna du håller.aha!Här vänder det!vad noppar den på då? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kjelle Postat 18 december 2013 Dela Postat 18 december 2013 I huvudsak på alg(-skott)er. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 18 december 2013 Dela Postat 18 december 2013 Bicolorn är den sämst revsäkra dvärgkejsaren enligt min erfarenhet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 18 december 2013 Författare Dela Postat 18 december 2013 ok stig..vad säger du om de koraller jag har med den firren? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 18 december 2013 Dela Postat 18 december 2013 Skaffa dig en annan dvärgkejsare. Den som allmänt brukar ses som säkrast är Centropyge bispinosa. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 19 december 2013 Dela Postat 19 december 2013 Alla är olika... Jag hade en bicolor och det funka fint med montipora men sedan skaffa jag en seriatopora och en acropora och han fullkomligt slaktade dom... Vilken som försvann från akvariet kan du nog lista ut. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kjelle Postat 19 december 2013 Dela Postat 19 december 2013 Nåväl alltför "köttiga" koraller är det allt en fördel och undvika om man tänkt hålla antingen dvärgkejsare eller kejsarfiskar. Det du Hagbart skriver att du har i korallväg behöver inte innebära att du behöver avstå ett inköp. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.