vahagn Postat 31 augusti 2005 Postat 31 augusti 2005 Nåt som man inte trodde skulle vara svårt att hitta: Var får man tag i vanliga gamla hederliga rakblad?!? Behöver köpa nya blad till algskrapan jag har och det sista jag hade i tankarna var att det skulle vara brist på rakblad! Har letat överallt, men nu förtiden är det ju bara Gillette, Bic o.dyl. Citera
Linnex Postat 31 augusti 2005 Postat 31 augusti 2005 Borde finnas i lite större butiker tycker man :-SHittar du inget där så kolla där de säljer tapetseringstillbehör. Det sitter rakblad i tapetskärare. Men om de är rostfria vet jag inte och de är lite styvare... Citera
vahagn Postat 31 augusti 2005 Författare Postat 31 augusti 2005 Man tycker det, eller hur? Har varit inne hos 4 livsmedelsbutiker (inkl. ICA och Coop), ÖB, Clas Olsson, Biltema och Uppsala färg. Ingen hade nåt rakblad av den gamla sorten. Jag har mattskärare och liknande blad hemma, men de gr ju inte att få in i skrapans springa på ett smidigt sätt. Ska leta vidare... Citera
Linnex Postat 31 augusti 2005 Postat 31 augusti 2005 Kolla även apoteket. Jag skulle tro att de har. Citera
Klubbsson Postat 31 augusti 2005 Postat 31 augusti 2005 Classe: - http://www.clasohlson.se/ext.asp?art=201728000 Biltema: Reservblad, 10 st 86-073 19,90 kr Färghadeln har, kolla tapetkniv/skärareOch din lokala akvariebutik borde ha.Om du går till en glasmästare så kan du få rakblad med skyddslist på ena sidan.Din lokale RC-hobby butik har. Citera
Linnex Postat 31 augusti 2005 Postat 31 augusti 2005 Classe: - http://www.clasohlson.se/ext.asp?art=201728000 Biltema: Reservblad, 10 st 86-073 19,90 kr Färghadeln har, kolla tapetkniv/skärareOch din lokala akvariebutik borde ha.Om du går till en glasmästare så kan du få rakblad med skyddslist på ena sidan.Din lokale RC-hobby butik har.Jag skulle gissa att de är för grova för honom då han inte fick in de han hade i springan. Och jag undrar om inte sådana blad är gjorda i vanligt kolstål. Dvs rostar... Citera
petrol Postat 31 augusti 2005 Postat 31 augusti 2005 Tapetknivsblad fungerar i min algskrapa.. Men visst rostar de.. Citera
simon Postat 31 augusti 2005 Postat 31 augusti 2005 Fast det gör väl inget att de rostar, för 19:90/10st kan man ju byta rätt ofta./Simon Citera
Klubbsson Postat 31 augusti 2005 Postat 31 augusti 2005 Jo dom rostar mer eller mindre. Rakbladen till vanliga rakhyvlar är inget vidare för dom är för sladdriga och blir slöa på nolltid, och dom rostar i saltvatten.Jag undrar om inte en frisör kan hjälpa dig om det inte duger med industri rakblad, jag blev rakad med kniv för två år sen och han hadde en rakkniv med "vanliga" rakblad. Citera
vahagn Postat 31 augusti 2005 Författare Postat 31 augusti 2005 Det rakblad som följde med rostade ju på nolltid, trots att jag tvättade det varje gång under kranvatten. Två veckor efter var det genomrostat och igår när jag tog fram det var det mer eller mindre rost kvar av det hela.PS. Tack för länken! Hade kollat där men missat det... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.