Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Funderar påbygga egna kar, bättre vore om det fanns nån här somhar lustlimma ihop skiten. Kar ett bxdxh (i cm) 40x30x40. Kar två 35x 28x40.

Några mer frågor.Vad typ kostar glas, vilken tjocklek behövs? Mellan tummenoch pekfingret vad landar materialkostnader på inkl svart silikon?

Postat

Jag skulle gissa på att materialkostnaderna för glas och silikon landar på ca 50%-200% MER än vad ett färdigt akvarium i standardmått kostar...

Postat
  • Författare

Ja, fast jag vill optimera litrarna så mycket så möjligt på kar och sump i hallen, därav tanke på att limma eget...

Postat

Bara att ringa glasmästaren och höra vad typ 6mm glas kostar skuret och slipat i de olika måtten du vill ha, gjorde det i somras men kommer ej ihåg priset nu. Märk väl att 6mm är taget ur huvudet mitt 54L har 4mm glas.

Postat

Jag har köpt mycke begagnat glas av glasmästaren. Har man inte så brått så kan man lämna en beställning och så skär han till eftersom han får tag i. Han brukar ta skyltfönsterglas när nåt sånt blivit krossat. Brukar finnas upp till 8 mm i stora glas- Köper endast framrutan ny. Det gör rätt mycke på priset

Postat

Annars om du vill beställa så ska Imazoo kunna erbjuda måttbeställda akvarier numera också. Så du borde kunna knata ner till din lokala djuraffär och kolla om det går beställa hem. Så slipper du limma själv om du inte vill göra det.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.