slarvid Postat 30 december 2013 Postat 30 december 2013 Funderar påbygga egna kar, bättre vore om det fanns nån här somhar lustlimma ihop skiten. Kar ett bxdxh (i cm) 40x30x40. Kar två 35x 28x40.Några mer frågor.Vad typ kostar glas, vilken tjocklek behövs? Mellan tummenoch pekfingret vad landar materialkostnader på inkl svart silikon? Citera
petnym Postat 30 december 2013 Postat 30 december 2013 Jag skulle gissa på att materialkostnaderna för glas och silikon landar på ca 50%-200% MER än vad ett färdigt akvarium i standardmått kostar... Citera
slarvid Postat 30 december 2013 Författare Postat 30 december 2013 Ja, fast jag vill optimera litrarna så mycket så möjligt på kar och sump i hallen, därav tanke på att limma eget... Citera
jacs Postat 31 december 2013 Postat 31 december 2013 Bara att ringa glasmästaren och höra vad typ 6mm glas kostar skuret och slipat i de olika måtten du vill ha, gjorde det i somras men kommer ej ihåg priset nu. Märk väl att 6mm är taget ur huvudet mitt 54L har 4mm glas. Citera
krille 55 Postat 31 december 2013 Postat 31 december 2013 Jag har köpt mycke begagnat glas av glasmästaren. Har man inte så brått så kan man lämna en beställning och så skär han till eftersom han får tag i. Han brukar ta skyltfönsterglas när nåt sånt blivit krossat. Brukar finnas upp till 8 mm i stora glas- Köper endast framrutan ny. Det gör rätt mycke på priset Citera
mikoto Postat 2 januari 2014 Postat 2 januari 2014 Annars om du vill beställa så ska Imazoo kunna erbjuda måttbeställda akvarier numera också. Så du borde kunna knata ner till din lokala djuraffär och kolla om det går beställa hem. Så slipper du limma själv om du inte vill göra det. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.