Gå till innehåll

Nerlaggt - Stefan molin´s 1100L akvarium


Stefan molin

Rekommenderade inlägg

Hej,tackar för all uppmuntran,den nya sumpen har måtten 180x55x35, jag funderar på att köra ett plenum men har inte riktigt bestämt mig än,men jag tyckte det var lika bra att byta när jag ändå tömde karet, ifall det blir så,jag vägrar att bygga en sump på plats igen,är det någon som har någon erfarenhet av Miracle Mud? om det är så bra som reklamen påstår .Mvh Stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hej nu har sumpen kommit,bakrutan målas,det som är kvar är ytavrinningen och ställa in sumpen,utrycket den som har mest grejer när han dör vinner kan stämma,det var helsike vad prylar man har,inte undrapå att det aldrig finns något elutag över.undrar om allt verkligen behövsMvh Stefan

post-1262-14468912758783_thumb.jpg

post-1262-14468912758923_thumb.jpg

post-1262-14468912759055_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,ja bakrutan målas då slipper jag se alla prickar som för eller senare kommer på spegeln,nu har sanden åkt ut,det såg ut som det komm direkt ur en cementblandare,och lukten ska vi inte tala om sonen har stått och ulkat länge nu,men nu är sumpen på plats,det är bara fogning av ytavrinningen kvar,hade redan varit klar om ja hållt ordning på vilken sida av överliggaren jag mätte ifrån,den första blev 1cm för hög,som tur va så hade jag inte limmat fast den än.Mvh Stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,ja jag behöver inte ha problem med bruna acropror längre,alla är lika vita och fina som dom som man har som prydnad,i morse blev det bråttom ,men det ser ut som att budgeten sprack med 300% till.det gammla vattnet gick inte att spara alls så det får bli nytt,Mvh Stefan

post-1262-14468912763348_thumb.jpg

post-1262-1446891276353_thumb.jpg

post-1262-14468912763713_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,jag tror att jag hade för mycket i varje tunna så det blev syrebrist,såg bra ut på onsdagskvällen men torsdag morgon blev det brottom och det går ju riktigt snabbt när det börja å dö,men alla acroporor strök med och några LPS er,hälften av montiopororna ser bara halvdöda ut,men jag ska plocka i ordning på det så jag ser ordentligt,fick slänga i det i akvariet så att det fick renare vatten så allt ligge huller om buller,men lite vatten byte ska nog göra susen,men nu kan testa en skummar fundering jag haft länge,så allt är inte av ondo,men tur i oturen är ju att jag inte köpt mer än en Acro resten är fragg jag fått,men lite surt är det allt ändå.Mvh Stefan ,ps det senaste är en Vartaskummare? så jag får räkna ampärtimmar i stället S

post-1262-14468912764522_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,det är ungefär samma som jag hade tidigare men helt i plexi och diametern är 200mm hela vägen,fick ta ett Guldfisk rör ganska över kommligt 580kr för 4mm 200 rör,men den är inte riktigt lika bra som den gammla än ,Mvh Stefan

Vart hittade du detta Guldfisk rör

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...