dr.dator Postat 5 januari 2014 Författare Postat 5 januari 2014 Ska bli kul att följa Liknande mina mått Kul!Kollade in din tråd nu och ja, det är ju typ exakt som mitt Såg dock att du hade lite annan lösning på sumpen. Fick mig att ifrågasätta min variant... Vad använde du för färg till bänken? Citera
toompa Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Heh jag är inte säker på min sump heller jag körde med vattenbaserd lackfärg för inomhusbruk/möbler Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk Citera
dr.dator Postat 5 januari 2014 Författare Postat 5 januari 2014 OK, har nu tänkt om lite ang. sumpen... Nu går flödet som ett U. Först ner i filtersockan, sen under stenen i LS-facket. Sen kommer själva teknikfacket med skummaren sist och sen returen. Känns som det utnyttjar ytan bättre. Fick idén från toompas sump... Bytte även plats på balling-dunkarna och ATO-tanken. Känns mycket bättre att slippa dra returen tvärs över hela sumpen. Citera
Andreas N Postat 6 januari 2014 Postat 6 januari 2014 Hehe och vem gav idén till hans sump ? ser mkt bättre ut nu iaf Citera
toompa Postat 6 januari 2014 Postat 6 januari 2014 Det va du Andreas Ser bra ut Dr. dator Eftersom mina sista pvc-prylar o det borde komma i veckan så måste jag bestämma mig för en variant nu o få den byggd! Citera
dr.dator Postat 8 januari 2014 Författare Postat 8 januari 2014 Har uppdaterat ritningarna enligt nya sump-designen.Och efter att ha funderat fram och tillbaka så har jag bestämt mig för att köra 55 cm i höjd istället, enl. Andreas N's förslag. Skulle ju vara trist om man ångrade sig...Har nog även bestämt mig för att köra LED/T5 combon Pacific Sun Pandora Hyperion S 2x145W LED + 4x39W T5. Tror det kan bli fint Citera
petnym Postat 8 januari 2014 Postat 8 januari 2014 Ett tips är att göra en högre vägg mellan filtersockorna och returpumpen så att vattnet tar "rätt" väg även när filtersockorna svämmar över... Citera
dr.dator Postat 8 januari 2014 Författare Postat 8 januari 2014 Ett tips är att göra en högre vägg mellan filtersockorna och returpumpen så att vattnet tar "rätt" väg även när filtersockorna svämmar över...Tack, bra tips! Citera
Andreas N Postat 8 januari 2014 Postat 8 januari 2014 Ett klokt beslut kan jag tycka med höjden. Kommer bli riktigt fint med PS rampen med Citera
toompa Postat 8 januari 2014 Postat 8 januari 2014 Ser bra ut sumpen ser fin ut, kan inte bestämma mig bara om man ska orka ha nått refugium eller inte. Även inne på om man ska slänga i 2 filtersockor till så man kör genom 4 så borde det inte bli mycket skit kvar hehe. Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk Citera
Laggeman Postat 8 januari 2014 Postat 8 januari 2014 Jobbigt att rengöra sockorna stup i kvarten bara. Citera
dr.dator Postat 8 januari 2014 Författare Postat 8 januari 2014 Nu är ritningarna skickade till Triton för bygge! Citera
dr.dator Postat 24 februari 2014 Författare Postat 24 februari 2014 Liten update: skivorna till skåpet börjar komma på plats. Projektet går sakta framåt pga jobb, barn osv. Känner dock inte att jag behöver stressa. Det får ta den tid det tar. Citera
alexochingencarina Postat 25 februari 2014 Postat 25 februari 2014 Kul tråd. Ser bra ut. Skynda lååångsamt=) Citera
dr.dator Postat 28 mars 2014 Författare Postat 28 mars 2014 Framsteg! Fortfarande inget akvarium men skåpet är nästan klart. Blev extremt nöjd med finishen på lacken Citera
odel68 Postat 28 mars 2014 Postat 28 mars 2014 Riktigt tjusigt skåp-Tummen upp får hoppas ditt kar kommer dit snart då mvh Ola. Citera
PatrikD Postat 28 mars 2014 Postat 28 mars 2014 Snyggt som tusan!Har du målat med pensel?Står karen på målad marinplyfa?Vad fick du ge för plyfan? Citera
alexochingencarina Postat 28 mars 2014 Postat 28 mars 2014 Ser ju riktigt snyggt ut. Lägg upp på rc så jänkarna lär sej hur en bänk ska se ut 2014:smiley20: Citera
dr.dator Postat 28 mars 2014 Författare Postat 28 mars 2014 Tackar Det är vanlig MDF som är lackad med tvåkomponentslack av lackfirma. Det skulle vara slitstarkt och vattentåligt enl. firman. Citera
Pasaputte Postat 28 mars 2014 Postat 28 mars 2014 Riktig snygg bänk, lycka till och keep it going :) Citera
Pasaputte Postat 28 mars 2014 Postat 28 mars 2014 en fråga till vad för rit program har du använt ???MVHPatrick Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.