dr.dator Postat 21 november 2014 Författare Postat 21 november 2014 Har lånat en macro-glugg till kameran. Citera
blackizzz Postat 21 november 2014 Postat 21 november 2014 Jäkligt schysst bild! Trevligt med PE också Citera
dr.dator Postat 21 november 2014 Författare Postat 21 november 2014 En annan på Rhodactis indosinensis: Citera
dr.dator Postat 21 november 2014 Författare Postat 21 november 2014 Lite olika knappar:(Får inte in bilden av någon anledning...) Citera
dr.dator Postat 22 november 2014 Författare Postat 22 november 2014 Testade att filma lite med macro-gluggen. Svårt men väldigt roligt Citera
dr.dator Postat 23 november 2014 Författare Postat 23 november 2014 Och lite knappar från sidan 1 Citera
odel68 Postat 23 november 2014 Postat 23 november 2014 Mycket läckra koraller kanonbra bilder också mvh Ola. Citera
krille 55 Postat 23 november 2014 Postat 23 november 2014 Och lite knappar från sidan så jäkla snygga. VILL HAAAA Citera
dr.dator Postat 5 mars 2015 Författare Postat 5 mars 2015 Har haft en hel del problem med karet den senaste tiden... Lågt KH, alger och infektioner... Men nu börjar det komma på banan igen. Skaffade en mussla härom veckan. Bild ovanifrån: Citera
dr.dator Postat 5 juli 2015 Författare Postat 5 juli 2015 Liten uppdatering... Karet puttrar på utan några större motgångar. Bestämde mig härom veckan att starta ett litet DIY-projekt och bygga om min Orphek Atlantik v2 LED ramp till en T5-LED-hybrid för att få mer ljus och mindre bekymmer med att koraller skuggar sig själva. Kör med 4 54w T5-rör. Blir faktiskt en enorm skillnad på ljuset och spridningen. Har suttit uppe sen igår kväll nu. Hoppas på ännu mer tillväxt och bättre färger nu Citera
PatrikD Postat 5 juli 2015 Postat 5 juli 2015 Riktigt fint!!!Vad är det du har till höger? Symphyllia? Citera
dr.dator Postat 5 juli 2015 Författare Postat 5 juli 2015 Riktigt fint!!!Vad är det du har till höger? Symphyllia?Tack Det är en Euphyllia. Tog bilden igår kväll när den börjat stängas. Ser normalt ut såhär:Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
PatrikD Postat 5 juli 2015 Postat 5 juli 2015 Förresten vad är det för balkar och stänger du har i din DIY-ramp? Citera
dr.dator Postat 5 juli 2015 Författare Postat 5 juli 2015 Vilken bjässe!Stor som en basketboll ungefär! Förresten vad är det för balkar och stänger du har i din DIY-ramp?En platt och en L-profil i aluminium jag köpte på Fredells. Kapade med bågfil Själva konstruktionen är extremt simpel. Tanken var att den skulle väga så lite som möjligt så att den kunde hänga på LED-rampen utan att det skulle bli för tungt.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
dr.dator Postat 8 juli 2015 Författare Postat 8 juli 2015 Gjorde en liten video. Bara LED vs LED+T5 Citera
mikjon Postat 8 juli 2015 Postat 8 juli 2015 Riktigt snyggt, har du tagit bort sanden? Funderar själv på att inte ha sand men har inte bestämt mig än hur jag ska göra. Citera
dr.dator Postat 8 juli 2015 Författare Postat 8 juli 2015 Riktigt snyggt, har du tagit bort sanden? Funderar själv på att inte ha sand men har inte bestämt mig än hur jag ska göra.Yes, skrotade sanden för ett tag sedan. Lättare att hålla rent från detritus och man slipper sand som blåser runt vid högre cirkulation. Kanske inte lika estetiskt men man vänjer sig Helt klart värt det tycker jag om man har fokus på SPS.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
boman Postat 9 juli 2015 Postat 9 juli 2015 Har haft en hel del problem med karet den senaste tiden... Lågt KH, alger och infektioner... Men nu börjar det komma på banan igen. Skaffade en mussla härom veckan. Bild ovanifrån:Riktigt fin! 1 Citera
Nordin Postat 9 juli 2015 Postat 9 juli 2015 Gjorde en liten video. Bara LED vs LED+T5 Jäklar va snyggt! Citera
bjomat Postat 10 juli 2015 Postat 10 juli 2015 Har haft en hel del problem med karet den senaste tiden... Lågt KH, alger och infektioner... Men nu börjar det komma på banan igen. Skaffade en mussla härom veckan. Bild ovanifrån:Fin Tridacna! Gissar den är från Tonga?! Citera
dr.dator Postat 10 juli 2015 Författare Postat 10 juli 2015 Fin Tridacna! Gissar den är från Tonga?!Tack! Frågade aldrig var den kom ifrån tyvärr. Köpte den på Triton i februari.Från sidan ser den mest bara blå ut men kollar man ovanifrån så kommer både gult/guld och grönt fram.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.