Gå till innehåll

Försvinnande djur :-/


EmilPersson1983

Rekommenderade inlägg

Köpte en blåbent eremit för ett tag sedan men den fick inte leva länge innan jag hitta delar av benen sidan om de tomma skalet när nu har jag blivit av med en cromis. Har varit borta i ungefär 1 vecka nu och efter en rivning av min LS och även tittat runt karet utan att hitta den någonstans.

Kan de vara något i karet som äter upp mina djur?

Och vad ska man leva efter isf?

Mvh Emil

Sent from my ST18i using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan vara en pistolräka med som knäpper och dom brukar vara ofarliga. Man brukar höra på knäppandet vad det är. Är det mer singel knäppande så brukar de va en pistolräka och e de mer smattrande så brukar det vara en mantis. Men hittar man trasiga snigel och eremitskal så e de nog ganska säkert en mantis om man inte har någon tryckare i akvariet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan vara en pistolräka med som knäpper och dom brukar vara ofarliga. Man brukar höra på knäppandet vad det är. Är det mer singel knäppande så brukar de va en pistolräka och e de mer smattrande så brukar det vara en mantis. Men hittar man trasiga snigel och eremitskal så e de nog ganska säkert en mantis om man inte har någon tryckare i akvariet

Det där vänder jag mig lite mot. Min pistolräka beter sig som han hade en UZI i bakfickan ibland. Det du säger är kanske sant i många fall, men det finns undantag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

om det jag läser så är den största sannolikheten eremiten och cromisen dog en naturlig död. eremiten kunde ha blivit dödad av en annan eremit. låter inte logiskt att något skulle döda den. vad har du för annan fisk? hade du gjort några stora förändringar när den dog? kan vara bra att kolla sådant så man inte skyller ifrån sig på någon mask. lycka till med letandet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sen tycker jag personligen att Eunice maskarna har en del likheter från eurythoe maskarna. Jag menar om det gick fort och det var mörkt så kan likheten vara slående. Men kolla vattenvärdena först för det brukar oftast vara boven i dramat samt enskilda knäppningar kan vara en Mantisräka också. Det är inte mängden slag som skiljer dem åt utan ljudet på knäppandet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...