Gå till innehåll

Försvinnande djur :-/


EmilPersson1983

Rekommenderade inlägg

Mina gråbenseremiter har försvunnit en efter en. Jag har dock en rödbent som har hängt med länge... Vissa kvällar hör jag något enstaka högfrekvent knäppande men har inte kopplat det till eventuell pistolräka eller mantis. Får väl leta fram något gammalt baklyse och ta nattvakten snart...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hör du knäppningar från karet?

I detta fallet skulle det behöva vara två mantisar som är i karet om man ska skylla med dem, är nämigen två olika typer av mantis som som ger sig på fisk resp. skaldjur. Den ena har vassa klor och den andra har rundade hammarliknande klor för att krossa skal :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I detta fallet skulle det behöva vara två mantisar som är i karet om man ska skylla med dem, är nämigen två olika typer av mantis som som ger sig på fisk resp. skaldjur. Den ena har vassa klor och den andra har rundade hammarliknande klor för att krossa skal :)

Stämmer faktiskt inte helt.

Så kallade smashers(med klubbor) kan ge sig på både fiskar som skaldjur, detta beroende på hunger och temperament.

Skillnaden är att så kallade spearers, dom som ger sig på fiskar, har hullingförsedda lemmar, medans smashers saknar hullingar och har istället en förtjockning på basen av daktylen.

stomatopodraps.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...