Reuben Postat 9 januari 2014 Postat 9 januari 2014 Hej,Sitter och bråkar en massa med pacific sun supporten som hävdar att det inte är något fel på min lampa och att jag bara är överkänslig... (trotts att jag mäter upp 25,2 dB med en mätare, (27dB - 22dB bakgrundsljud).Nu var det ett tag sedan jag hörde en live och tänkte om det kanske fanns möjlighet för mig att komma förbi någon och kika / lyssna och bara försäkra mig att det inte bara är att jag är överkänslig i.o.m. att jag inte har ett kar igång och har vant mig med låg ljudnivå hemma igen.Jag hör min lampa från 6-7meter samt att fläktarna körs i 100% efter 3minuter trotts att rummet bara är 21 grader varmt... Någon ? Citera
Andreas N Postat 9 januari 2014 Postat 9 januari 2014 Emil bör ju ha nu . han bo ju i kungsbacka.... Citera
Reuben Postat 9 januari 2014 Författare Postat 9 januari 2014 Emil bör ju ha nu såg det just, får se om jag är välkommen Citera
smedberg Postat 9 januari 2014 Postat 9 januari 2014 Är inte 25dB jättelågt, som i ett tyst rum? Citera
Laggeman Postat 9 januari 2014 Postat 9 januari 2014 http://www.gcaudio.com/resources/howtos/loudness.html Citera
Maglofster Postat 10 januari 2014 Postat 10 januari 2014 Som en referens:Min Sony 3D-projje låter 25dB på 1 meters håll vilket räknas som mycket tyst. "Finally, the HW30 is a very quiet projector—we recorded just 25 dB with a sound metre placed at 1 m from the projector." - Digitalversus Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.