Gå till innehåll

Sander ozonisator c25 utan luft pump?


Majki01

Rekommenderade inlägg

Förlåt Stig - men det normala är väl att köra utan luftpump och i de fall som luftpump finns så sätts den endast igång när ozonet startar. Så har jag alltid kört i alla fall och jag får strypa mitt luftflöde med klämma även när det sugs via ozonalstraren. Jag känner inte till just din modell Majki01 men har för mig att de flesta kör Zanders apparater utan luftpump

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tips på hur mycket samt om man ska köra någon tids intervall bara för att hålla vattnet klart o fint i 80 liters kar

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Mina erfarenheter är att en liten mängd ozon i daglig dos räcker för att hålla vattnet kristallklart och friskt. Jag kör med en 25 mg/h sex timmar på natten och en 35 w uwc 10h på natten till mitt system på 1800 liter. Har (ta i trä) inte haft några större problem med prick trotts flera kejsare och kirurger. Jag kör det genom en Deltec mc-600 utan något kol på frånluften och har aldrig haft någon lukt. Högre kapacitet behövs nog bara vid sjukdom.

jag kör också utan luftpump och med ett T-kors så skummaren får all luft den behöver.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...