Gå till innehåll

Högt PH


MickeP67

Rekommenderade inlägg

Jag har köpt en seneyemätare som är kopplad till min dator. Första dagarna hade jag ett alldeles på tok för låga värden (därav min första tråd som jag skrev lite i panik) sen slog plötsligt värdena i taket och ligger nu och slår mellan 8.51 och 8.6. Jag förstod att Seneyemätaren tar tid på sig innan mätningarna stabiliserar sig. I Stockholm ligger tydligen vattnets PHvärde på runt 8.5, så därför är det ju inte konstigt att det är höga värden. Jag mätte mitt nya osmosvatten i dunken och fick ungefär samma värden. Men visst är det alltför högt? Jag har tillsatt Kaufmanns D16 i två dagar som ska minska värdet, men jag lan inte se att det har någon effekt. KHvärdet ligger på 7-8.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har aldrig varit med om att man får för högt PH. tillsätter man inte en massa natriumkarbonat tex så är det enda man behöver bry sig om är ifall man har för lågt ph. lågt ph är ofta en bra indikator på ifall något är fel.

jag har undef'r 8,32 på kvällen och runt 8,02 på morgonen. Ä det mkt folk hemma så kan det ligga ett par tiondelar lägre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har köpt en seneyemätare som är kopplad till min dator. Första dagarna hade jag ett alldeles på tok för låga värden (därav min första tråd som jag skrev lite i panik) sen slog plötsligt värdena i taket och ligger nu och slår mellan 8.51 och 8.6. Jag förstod att Seneyemätaren tar tid på sig innan mätningarna stabiliserar sig. I Stockholm ligger tydligen vattnets PHvärde på runt 8.5, så därför är det ju inte konstigt att det är höga värden. Jag mätte mitt nya osmosvatten i dunken och fick ungefär samma värden. Men visst är det alltför högt? Jag har tillsatt Kaufmanns D16 i två dagar som ska minska värdet, men jag lan inte se att det har någon effekt. KHvärdet ligger på 7-8.

Sensorn skall ligga i blöt 48 timmar innan användning för att motverka konstiga värden. Min snittar på 8.17 har tyvärr inget som är nogrant nog att jämföra med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...