msen Postat 17 januari 2014 Postat 17 januari 2014 Jag har ett osmosfilter som heter JBL Osmose 120. Jag undrar hur man gör om man även vill ha ett silikatfilter. Kopplar man det då direkt på osmosfiltret? Hur i sådana fall? Tar det då längre tid att tillverka vatten? Finns det något silikatfilter som är bättre än andra eller som passar bättre till detta osmosfilter?Ja som ni ser har jag många frågor kring detta och har inga som helst kunskaper i ämnet så lite hjälp på traven hade varit trevligt Citera
irwin_fletch Postat 17 januari 2014 Postat 17 januari 2014 Jag har ett silikatfilter påkopplat efter min osmos. Köpte en längre slang så att osmosvattnet går genom silikatfiltret innan det hamnar i min behållare. Har kopplat silikatfiltret så att vattnet går nerifrån och upp genom filtret. Beställde på denna sida: http://www.oceanakvarium.se/?category=pages/zprislista&page=filter%20mm Citera
msen Postat 17 januari 2014 Författare Postat 17 januari 2014 Är det standardmått på slangarna osmos/silikat? Vad har man för kopplingar så att det inte läcker? Citera
stigigemla Postat 17 januari 2014 Postat 17 januari 2014 Det är 6 mm standard. Och kopplingar sitter på filtren från början. Citera
msen Postat 17 januari 2014 Författare Postat 17 januari 2014 Tackar för detta Det var precis så jag önskade att det skulle vara. Då kan man ju egentligen bara ta och beställa vilket silikatfilter som helst och smacka på. Kanon! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.