Gå till innehåll

Luftintag Aquabee 3000


Guest

Rekommenderade inlägg

Tjenare gott folk. Har en Aquabee 3000 som jag skall köra med nålhjul. Problemet är att jag saknar delen med luftintaget. Så nu har jag bara stuckit in en luftslang vilket inte är optimalt.

Tack på förhand

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det saknades text. Jag söker ställe som man kan köpa delen på eller tips på hur man skall göra på bästa sätt för att få detta 100% bra. Har gjort en egenkomponerad skummare. Så det är bara denna lilla del som saknas för att göra det hela super nice.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aquabee har ju en del lösa delar att tillgå som reservdelar ex. impellrar, keramikaxlar, packningar och lite andra smådetaljer. Delen du efterfrågar (bakstycket om jag fattat dig rätt) verkar inte finnas. Kanske någon sitter på en trasig 3000 som du köpa delen av. Eller kan det vara så att bakstycket från en 2000 också kan passa. I annat borde det gå och tillverka baksidan av en liten plexi bit.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo som sagt har letat som en tok efter bakstycket. Har ju bara det som är till att koppla på slang "vatten". Heter även baksidan "venturi"?

Kjelle: hur menar du med plexi?

Greger: tackar ska kolla via Deltec.

Tycker det är lite märkligt att det ska vara så svårt att få tag i denna del. Aquabee är ju ganska poppis.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ju ett " venturi" munstycke från en top phathom skummare som jag ska testa. Men hålet är rätt litet då den är gjord för att pressa vatten igenom. Så känner åå mig att den stryper för mycket

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror nog på att det inte är ett orginaltillbehör, utan snarare att det moddningar som respektive skummartillverkare gjort för sina egna modeller.

Men du behöver inte ett riktigt venturi typ ditt TF-munstycke - det är gjort för att jobba under tryck och snor troligen för mycket kapacitet från din pump om du monterar denna på insuget.

Original 20-25 anslutningen till Aqua-bee funkar ofta att bara borra hål och stoppa i ett snedskuret 4-mm plaströr om du använder en nålhjulsimpeller.

Jo som sagt har letat som en tok efter bakstycket. Har ju bara det som är till att koppla på slang "vatten". Heter även baksidan "venturi"?

Kjelle: hur menar du med plexi?

Greger: tackar ska kolla via Deltec.

Tycker det är lite märkligt att det ska vara så svårt att få tag i denna del. Aquabee är ju ganska poppis.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...