campokatt Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 Nån som har nån ide om vad detta är? Tänkte det var brunalger då jag gjort en omstart på akvatiet för två månader sedan.Det är brunt, växer inte i en sammanhängande matta som Cyano utan mer som små toppar lixom. det är inga tussar som trådalger mm och så blir det syrebubblor i den när belysningen varit på ett tag. Det sitter väldigt löst och är lätt att borsta/suga bort.Nån som har nån ide?Bifogar en bild till tävlingen "Sämst idag" oxå.. Citera
campokatt Postat 29 januari 2014 Författare Postat 29 januari 2014 kanske skulle säga det oxå att jag får en liten brun hinna på rutan oxå och att jag doserar en liten mängd av kolkänna. Redsea NO3 PO4-x.Om det kan ha med det att göra... Citera
jacs Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 Prova att suga bort vid vatten byte, hade samma för ett tag sedan men det försvann. Nopoxen använder jag inte längre då jag fått ned värdena men hade inte nopox när jag hade samma. Citera
smedberg Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 Jag har liknande, växer på befintliga alger och sitter jättelöst. Citera
DaTrucka Postat 30 januari 2014 Postat 30 januari 2014 Dinoflagellater ser det ut som//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.