Gå till innehåll

EcoTech Radion XR30w Pro


msen

Rekommenderade inlägg

Har någon testat den här belysningen? Jag undrar om det bara finns vajerupphängning till dem eller om man kan fästa den på akvariet. En annan fundering är om man inte behöver välja 16000k på den utan att man själv kan välja hur många k man vill ha efter tycke och smak? Jag hittar inte heller någon enkel förklaring på skillnaden mellan pro och vanilj?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är sjukt sugen nu på denna... Det verkar som en bra lampa att bygga vidare med, om man skaffar ett större akvarium (läs när :)) så är det bara att köpa en till om jag fattat rätt.

Ifall jag ska köra med det här ljuset måste jag montera av locket på mitt akvarium som har inbyggd belysning. Detta innebär att sumpen som gömmer sig längst bak i akvariet också kommer att få se dagens ljus, är det problematiskt att sumpen blir belyst?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kommer inte bli besviken. Har själv 4xgen1 mycket nöjd.

Gemfört med

maxpekt razor

Maxpekt mazzara p

Ps Pandora (tror jag det var)

I mitt tycke känndes ecotech ha bättre kvalitet. bättre penetration i vattnet.

Smidigt program

Känndes som starkare ljus överlag än dom andra led moduler jag kollat på.

Stor fördel att fläkten suger från undersidan i mitt tycke sammlas inte massa dam i fläkten. (Fläkt/luftströmsvägen helt avskild från elektroniken) många tror det är nackdel med fläkten under att den suger in fukt osv men så är absolut inte fallet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Mats,

Jag instämmer med tidigare talare, det är en fantastisk belysning. Du ställer själv exakt hur du vill ha ljuset smidigt med deras programvara.

Enda nackdelen, som jag ser det, är just upphängningsmöjligheterna. Jag har varit i kontakt med Ecotech några vändor angående detta, vill också ha belysningen på en skena ståendes på karet. Lösningen hittar du här: http://www.dogman.se/sv-SE/Hem/Produkt/Double-Rail-91,5cm-Sol-Vega/966011.aspx

Det är en "räls" för AI Sol/Vega som passar perfekt för Radion. Har själv köpt en likadan räls, lite längre bara, och stödben som också finns som alternativ till wire. Fyra M5-bultar per armatur bara så är du hemma!

Ska ta en bild och lägga upp i min tråd om akvariet om ett par dagar så får du se hur det ser ut.

/// Viktor

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får hålla med föregående talare! Jag är riktigt nöjd med min gen1! Hade en diskussion på leasingen att kessil skulle vara bättre häromdagen. Då log jag och sa jaja=)

Känns inte som samma liga när jag såg den live. Jag är ganska säker på att Eco Tech ligger på topp fem över ledbelysningar, med bra konkurrens!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanon, efter dessa vittnesmål har jag bestämt mig. En radion får det bli :)

Det blir då till att skruva av huven på akvariet och hänga radion i vajersystem. Finns det några nackdelar med detta om man som jag har en inbyggd sump i akvariets bakre del som då också blir belyst.

Hur funkar det här med rail? Har jag nytta av t.ex. Ecotech Radion XR616, eller är det bara om man ska montera flera enheter tillsammans.

Ändrat av msen
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en polare med mått på 210x80 yta och han blev rekommenderad 8st.... Kan tycka det var väldigt mkt dock. Räkna då 6500kr st. Du kanske klarar dig på 4st kan jag tycka. men det är ju minimum.

uphängning ?

http://www.theaquariumsolution.com/aqua-illumination-accessories

post-5479-14468932533099_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okej. så den borde ha mera kräm då än vad metallhalogenen har just nu? isåfall så får det bli 1 sån istället för de jag har nu, metallhalogenen räcker inte till tycker jag.

följer det med upphängnings möjligheter till Radion lampan eller måste man köpa till det?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wow! Bygger du sådan på beställning?? Hehe

Ganska enkel att bygga själv :) En skiva plastglas från Biltema och en varmluftspistol så är halva jobbet gjort. Bara att såga till i lagom form och borra hål för skruvarna i Radion-lampan. 4 mm passar perfekt mellan själva lampan och överdelen. Sen är det bara en liten "klack" som behövs för att hålla fast stödet i tanken så är det klart!

post-6803-14468932599652_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ganska enkel att bygga själv :) En skiva plastglas från Biltema och en varmluftspistol så är halva jobbet gjort. Bara att såga till i lagom form och borra hål för skruvarna i Radion-lampan. 4 mm passar perfekt mellan själva lampan och överdelen. Sen är det bara en liten "klack" som behövs för att hålla fast stödet i tanken så är det klart!

[ATTACH=CONFIG]111031[/ATTACH]

Snyggt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...