Maglofster Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 Hej!Sitter och letar efter bra exempel på hur man klär in en akvarieställning gjord av alurör. Nån som har några bilder eller länkar? Citera
Edward Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 Dom aluminium ställningarna jag haft har jag klätt in i mdf-skivor som sedan spacklats och målats. Annars borde det fungera att göra hål i ställningen och fästa magneter samt göra försänkta hål i skivorna och fästa magneter i, men det beror ju helt på hur tjocka skivorna är. Citera
Maglofster Postat 1 februari 2014 Författare Postat 1 februari 2014 Ja, men har du bara ställt skivorna och skruvat i hörnen eller vad? Hur har du gjort med luckorna? Citera
Edward Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 Skruvarna har jag satt strax under knutarna så skruven sitter i bara aluminiumet, mycket krångligare att dra in skruv i knutarna eftersom dom är i järn. På insidan bänken fäste jag ett par små reglar samt fäste gångjärn som används till skåpsluckor för infällt montage, finns att fåtag på tex Ikea. Citera
Maglofster Postat 1 februari 2014 Författare Postat 1 februari 2014 Nån som har några bilder på detta? Citera
Edward Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 Detta är annars en lösning som borde bli bra på ditt projekthttp://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?t=1767159 Citera
Maglofster Postat 1 februari 2014 Författare Postat 1 februari 2014 Hmm, ja den var ju inte helt dum. Måste googla upp om det finns några standardfästen för sånt. Citera
Maglofster Postat 1 februari 2014 Författare Postat 1 februari 2014 French cleat, vad heter det på svenska tro? Citera
slarvid Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 Funkar väl med såna skjutlister man har till glas, fast man sätter väl typ nått annat tunt som man målar, om då i te vill ha färgat glas. Citera
jimmy Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 Jag skulle köra på skummad pvc va å kollade på 3mm å den skulle ju inte vara några problem att fästa med magneter.Så slipper man dörrar bara att lyfta bort en sida i taget. Citera
_Manne_ Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 Ett tips på vägen.. Tänk på det oljud ni faktiskt kan "stänga" inne i bänken med ev skivmatrial , kan vara värt en funderare det också. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
wrang Postat 12 februari 2014 Postat 12 februari 2014 Ska du inte ta loss skivorna så limma den mot ställningen. Vid luckor etc är en annan femma/Christian Citera
Maglofster Postat 13 februari 2014 Författare Postat 13 februari 2014 Kommer klistra alla skivor utom fram och bak på sumpskåpet, dessa sätts med extra kraftiga magneter och dämpmaterial för datorchassi. Citera
Edward Postat 13 februari 2014 Postat 13 februari 2014 Kommer klistra alla skivor utom fram och bak på sumpskåpet, dessa sätts med extra kraftiga magneter och dämpmaterial för datorchassi.Kommer sumpen stå under akvariet? nu vet jag inte hur mycket ditt val av ljuddämpning dämpar ljudmässigt men annars har ju även biltema bra dämpskivor för motorutrymmen. Citera
maxium Postat 13 februari 2014 Postat 13 februari 2014 Limma dem med sillicon så borde man kunna ta loss dem med piano-tråd om man skulle vilja dela det igen.Kommer också sätta magneter på mina dörrar.. Dessa Neodymium Magnets är väldigt starka och finns i alla möjliga storlekar . Citera
Maglofster Postat 13 februari 2014 Författare Postat 13 februari 2014 Kommer sumpen stå under akvariet? nu vet jag inte hur mycket ditt val av ljuddämpning dämpar ljudmässigt men annars har ju även biltema bra dämpskivor för motorutrymmen.Dom dämpskivorna jag har är betydligt bättre. Men också betydligt dyrare. Så, om jag behöver komplettera med mer plattor blir det lätt Biltema. Citera
Tribiani Postat 14 februari 2014 Postat 14 februari 2014 Jag håller precis på att klä min ställning. Jag har limmat sidorna och har en stor avtagbar lucka framtill. Jag ska lägga upp lite bilder när jag har fixat min dator. Citera
Tribiani Postat 16 februari 2014 Postat 16 februari 2014 (ändrat) Jag har limmat mina sidor med sättlim.Nu håller jag på att fixa med fläktarna. 2 st 140mm Noctuafläktar. Jag ska någon form av fläktstyrning (temp- eller fuktstyrning) till dem också så att de inte går på max när det inte behövs. Hela luckan på framsidan går att lyfta bort. Den står på små fötter plus att den hänger på två hållare. Ändrat 16 februari 2014 av Tribiani Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.